logo without text

Voor bewindvoerders

Ben je bewindvoerder van een OV-chipkaarthouder? Dan vind je hier alle informatie die je nodig hebt.

Bel ons!

Telefonisch kunnen we je het snelst helpen. Bel ons op 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). We zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur. Op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

Wanneer mailen?
We kunnen je wel pas telefonisch helpen als het bewind al bij ons is aangemeld. Dit doe je per e-mail, zodat we de beschikking kunnen opslaan. En wil je het automatisch opladen van saldo aanvragen of wijzigen? Dit doe je ook per mail. Je mailt ons op: bewind@ov-chipkaart.nl.

Of stuur een formulier op.

Vragen over een schuld?

Neem dan contact op met de juiste partij: Administratie OV-chipkaart, Intrum of Schuldbewaking. In de brief of e-mail die je client heeft ontvangen, staan de contactgegevens. Hieronder staan ze ook nog op een rijtje:

  • Administratie OV-chipkaart is bereikbaar op het telefoonnummer 0900-6812447.
  • Met incassobureau Intrum neem je contact op via 088-0201700.
  • Schuldbewaking is bereikbaar op het telefoonnummer 088-0201790 of per e-mail via email@intrum.com.

Als er wordt gevraagd om een referentienummer, kun je het OV-chipkaartnummer doorgeven.

Mailen?

Stuur dan de volgende gegevens altijd mee:

  • Beschikking/overeenkomst waaruit blijkt dat je deze gegevens namens je client mag opvragen;
  • Je vraag duidelijk en volledig geformuleerd;
  • Voor de snelste afhandeling een kaartnummer van je client. Het kaartnummer begint met 3528.

Persoonlijke OV-chipkaart aanvragen zonder iDeal

Je kunt een kaart voor je cliënt aanvragen per formulier. Maar dit kan ook per e-mail. We hebben dan de volgende gegevens van je client nodig:

  • Voorletters en achternaam;
  • Geboortedatum;
  • Foto;
  • Adres waarnaar de OV-chipkaart opgestuurd mag worden;
  • Rekeningnummer (voor eenmalige incasso van aanschafkosten van € 7,50);
  • Het akkoord voor bovengenoemd incasso.