Kaart met studentenreisproduct kwijt, kapot of verlopen?

Is je kaart met daarop het studentenreisproduct kapot of verlopen of ben je 'm kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Je kaart wordt dan geblokkeerd. Zo ben je beschermd tegen misbruik. Je doet dit eenvoudig via je OV-chipaccount. Je kunt dan meteen een nieuwe kaart aanvragen. Je studentenreisproduct zetten wij over op je vervangende kaart. Een vervangende kaart kost € 11. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen. Vraag een Tijdelijk studentenreisproduct aan via studentenreisproduct.nl en je kunt binnen een uur weer reizen.

    Kaart kwijt?

    In een paar eenvoudige stappen blokkeer je je kaart en vraag je snel een vervangende kaart aan:

    1. meld je kaart verloren via je OV-chipaccount;

    2. je kaart wordt geblokkeerd;

    3. vraag gelijk een vervangende kaart aan. Deze kost € 11, je betaalt via iDEAL;

    4. je ontvangt je vervangende kaart gemiddeld binnen drie werkdagen. Je studentenreisproduct staat op deze vervangende kaart;

    5. vraag een Tijdelijk studentenreisproduct aan (nieuw venster);

    6. binnen tien minuten kun je je Tijdelijk studentenreisproduct ophalen bij een ophaalautomaat en weer reizen;

    7. wij storten je saldo binnen 15 dagen terug op je bankrekening.

    Log in en blokkeer en vervang je kaart. Goed om te weten: een geblokkeerde kaart kan niet meer gedeblokkeerd worden!

    Heb je geen account?

    Bel dan met Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Je kaart wordt binnen 24 uur geblokkeerd en je hoort direct hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen. Deze kost € 11.

    Kaart kapot?

    Controleer of je kaart wel echt kapot is

    In een paar stappen weet je of je kaart echt kapot is of dat er iets anders aan de hand is:

    1. controleer bij een ophaalautomaat of er voldoende saldo op je OV-chipkaart staat. Zo niet, laad je saldo op bij een automaat;

    2. controleer of je te vaak bent vergeten uit te checken. Dit doe je bij de balie van de vervoerder waar je het laatst hebt in- en uitgecheckt. Vaak kunnen ze je daar snel helpen, zodat je verder kunt reizen.

    3. heb je automatisch opladen op je kaart? Dan kan het zijn dat je saldo tijdelijk geblokkeerd is, omdat er incasso's zijn mislukt. Je leest hier hoe je alsnog kunt betalen en de blokkade kan verwijderen.

    Is je kaart echt kapot?

    In een paar eenvoudige stappen geef je dit door en vraag je eenvoudig een vervangende kaart aan. Als Klantenservice OV-chipkaart vaststelt dat de kaart buiten jouw schuld kapot is geraakt, dan hoef je de aanschafprijs van € 11 niet te betalen.

    1. meld je kaart kapot via je OV-chipaccount;

    2. je kaart wordt geblokkeerd;

    3. vraag gelijk een vervangende kaart aan. Deze kost € 11, je betaalt via iDEAL;

    4. je ontvangt je vervangende kaart binnen gemiddeld 3 werkdagen. Je studentenreisproduct staat op deze vervangende kaart;

    5. vraag een Tijdelijk studentenreisproduct aan (nieuw venster);

    6. binnen een uur kun je je Tijdelijk studentenreisproduct ophalen bij een ophaalautomaat en weer reizen;

    7. wij storten je saldo binnen 15 dagen terug op je bankrekening.

    Log in en meld je kaart kapot en vervang je kaart

    Heb je geen account?

    Maak er een aan of bel met Klantenservice OV-chipkaart op 0900-0980 (gebruikelijke belkosten) om een vervangende kaart aan te vragen.

    Is je kaart verlopen?

    Je persoonlijke OV-chipkaart heeft een geldigheid van vijf jaar. Je kunt deze kaart online vernieuwen. Hiervoor betaal je € 7,50. Het saldo van je oude kaart ontvang je binnen 15 dagen nadat je kaart verloopt op je bankrekening. Je nieuwe kaart ontvang je binnen drie werkdagen thuis. Het studentenreisproduct, andere abonnementen en automatisch opladen worden van je oude kaart overgezet op je nieuwe kaart. Je kunt doorreizen met je oude kaart tot de datum dat deze niet meer geldig is. Gebruik daarna je nieuwe kaart.