Vergeten uit te checken

Reizen met de OV-chipkaart is makkelijk. Toch kan er iets misgaan en kan het zijn dat u te veel betaalt. In dat geval kunt u geld terugvragen bij uw vervoerder. U doet dit met een (digitaal) formulier.

Niet uitgecheckt

Heeft u niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of u het vergeten bent? Dan heeft u te veel betaald. U kunt te veel betaald saldo terug vragen.

Verkeerd bedrag of mislukte betaling

Het kan ook dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Of de betaling bij een automaat is mislukt. U kunt dan ook het te veel betaalde geld terug vragen. Een medewerker van het servicepunt kan u hier verder mee helpen. Is er geen medewerker aanwezig? Op de automaat staat een logo van de automaatleverancier. Dit is een vervoerder, CCV of Scheidt & Bachmann.   

Online saldo terugvragen

Saldo terugvragen Heeft u gereisd met Arriva, GVB, HTM, RET, Syntus en Veolia? Vraag dan uw saldo terug op www.uitcheckgemist.nl (nieuw venster).

Via formulier saldo terugvragen

Heeft u met een andere vervoerder gereisd? Vul een (digitaal) formulier in van het vervoerder waar u te veel heeft betaald. Stuur het volledig ingevulde formulier terug. Ook voor vragen en opmerkingen over wanneer u geld terug kunt krijgen, kunt u terecht bij uw vervoerder. Hieronder staan de formulieren van de verschillende vervoerder. De links openen een nieuw venster.

Formulieren
Breng Qbuzz - regio Groningen Drenthe
Connexxion Qbuzz - regio Friesland
EBS Hermes
U-OV - Utrecht NS: bel Klantenservice NS op 030 - 751 5155 (lokaal tarief) of vraag uw geld terug via Reishistorie in uw Mijn NS-account (nieuw venster)