Vergeten uit te checken

Reizen met de OV-chipkaart is makkelijk. Toch kan er iets misgaan en kan het zijn dat u te veel betaalt. In dat geval kunt u geld terugvragen bij uw vervoerder. U doet dit via uitcheckgemist.nl of met een (digitaal) formulier.

Niet uitgecheckt

Heeft u niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of u het vergeten bent? Dan heeft u te veel betaald. U kunt te veel betaald saldo terugvragen.

Verkeerd bedrag of mislukte betaling

Het kan ook dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Of de betaling bij een automaat is mislukt. U kunt dan ook het te veel betaalde geld terugvragen. Een medewerker van het servicepunt kan u hier verder mee helpen. Is er geen medewerker aanwezig? Op de automaat staat een logo van de automaatleverancier. Dit is een vervoerder, CCV of Scheidt & Bachmann.   

Online saldo terugvragen

Heeft u gereisd met Arriva, GVB, HTM, RET, Qbuzz, Syntus, U-OV of Veolia? Vraag dan uw saldo terug op www.uitcheckgemist.nl (nieuw venster).

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan zijn dat de vervoerder de informatie nog niet heeft aangeleverd. Daarom duurt het soms langer voordat een gemiste check-uit zichtbaar is. In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen. Daarnaast wordt een gemiste check-uit pas getoond als u de volgende dag (of daarna) opnieuw heeft gereisd. Wilt u hier niet op wachten of heeft u hier een vraag over, neem dan contact op met Klantenservice OV-chipkaart via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek).

Via formulier saldo terugvragen

Heeft u met een andere vervoerder gereisd? Vul een (digitaal) formulier in van de vervoerder waar u te veel heeft betaald. Stuur het volledig ingevulde formulier terug. Ook voor vragen en opmerkingen over wanneer u geld terug kunt krijgen, kunt u terecht bij uw vervoerder. Hieronder staan de formulieren van de verschillende vervoerders. De links openen in een nieuw venster.

Formulieren
Breng Hermes
Connexxion NS
EBS