Gegevens op kaart zijn onjuist

Staat er een verkeerde naam, pasfoto of geboortedatum op uw kaart? Dan kunt u een vervangende kaart aanvragen.

Vervangende kaart aanvragen

Download en print het formulier. Vul het volledig in en stuur het samen met uw oude OV-chipkaart op. U ontvangt in de meeste gevallen binnen twee weken een vervangende OV-chipkaart*. 
Download formulier 'Aanvraag vervangende kaart' (pdf)

* Aan een vervangende kaart kunnen kosten zijn verbonden. Vraag hiernaar bij uw vervoerder .

Saldo teruggestort

Staat er meer dan € 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.

Abonnement overgezet

Stond er een abonnement op uw oude kaart? Dan staat dit abonnement ook op de nieuwe kaart en kunt u gewoon weer reizen, als het abonnement nog geldig is. 

Voeg nieuwe kaart toe aan Mijn OV-chipkaart

Notitie met 'Tip'

Voeg de nieuwe kaart toe aan uw Mijn OV-chipkaartaccount om ook voor deze kaart uw online reishistorie in te zien. 

Zie ook

Verlopen kaart vernieuwen of beëindigen