Nieuwsoverzicht

Dankzij uw suggesties verbeterd 13-sep-2016

Wij vinden het belangrijk te horen wat u van deze website vindt. Ook wanneer u niet tevreden bent. Wij zien het als een kans om de website en onze dienstverlening te verbeteren. En dat doen wij continu. Lees meer over welke verbeteringen wij hebben doorgevoerd. Klik om meer te lezen

Reizigers geven de OV-chipkaart een hoger rapportcijfer 22-mrt-2016

Reizigers in het stads- en streekvervoer waarderen de OV-chipkaart steeds beter. Reizigers beoordelen het gebruiksgemak van de kaart met een 7,9. Dit is de hoogste score tot nu toe. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-Klantenbarometer 2015.

Nepmails vanuit Translink 16-mrt-2016

Er zijn valse e-mails verstuurd uit naam van Trans Link Systems. Het onderwerp van de mail is 'Voorkom dat we uw OV-chipkaart blokkeren'. Deze mail is nep. We adviseren u dringend niet te reageren. Lees meer.

Kaart kwijt? Online zo geregeld 5-feb-2016

Is uw persoonlijke kaart gestolen of bent u uw kaart kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Uw kaart wordt dan geblokkeerd. Zo bent u beschermd tegen misbruik. Maak uw melding via uw Mijn OV-chipkaartaccount. U kunt uw kaart laten blokkeren, vervangen of beƫindigen en uw saldo terugvragen. Automatisch opladen en abonnementen zetten wij op uw vervangende kaart. U ontvangt deze binnen gemiddeld 3 werkdagen. Klik om direct te regelen

Kaart koppelen gewijzigd 20-jan-2016

Op 20 januari 2016 is de manier waarop u een persoonlijke kaart koppelt aan uw Mijn OV-chipkaartaccount veranderd. U heeft voortaan een activatiecode nodig om een kaart te koppelen. Ook kiest u voortaan een profiel voor elke kaart die u aan uw account koppelt. Dit profiel bepaalt hoeveel u kunt zien en doen via www.ov-chipkaart.nl.

Media-aandacht voor prijs OV-chipkaart 2-dec-2015

De afgelopen dagen is er veel aandacht in de media voor de actie van Rover en de Consumentenbond. Zij willen dat het vernieuwen van een OV-chipkaart gratis wordt. Hoe zit het nu met de prijs van de OV-chipkaart? Lees meer.
Foto van een OV-chipkaart bij een kaartlezer

Doe mee met Smart-OV! 30-nov-2015

Smart-OV is een nieuwe manier van betalen in het OV. Om deze betaalwijze in de toekomst te realiseren, starten we een proef. Dit doen we om ervaring op te doen met in- en uitchecken met een mobiele telefoon. Kijk snel of u mee kunt doen aan deze proef. Lees meer.

Uitcheck gemist? 8-apr-2015

Heeft u een OV-chipkaart? Dan weet u het inmiddels wel; bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu uitcheckgemist.nl. Een website waar u in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt.

Gebruik uw persoonlijke OV-chipkaart alleen zelf! 12-feb-2015

Als u een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagt, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van Trans Link Systems. In deze voorwaarden staat onder meer dat u als enige uw persoonlijke OV-chipkaart mag gebruiken.

Translink sluit 2014 met mooie cijfers af 2-jan-2015

Translink heeft in 2014 in totaal 2,15 miljard transacties verwerkt. Dit is ruim 13% meer dan in 2013. Toen was het totaal bijna 1,9 miljard. In 2010 was dit nog 900 miljoen en in 2009 zelfs nog maar 250 miljoen. Er is dus sprake van een aanzienlijke stijging de afgelopen jaren.

Lees meer in het nieuwsarchief