Contact

Veel van de vragen die onze klantenservice beantwoordt, zijn ook eenvoudig terug te vinden op deze website. Bekijk de top 3 vragen en vind het antwoord online.

  1. Ben je je OV-chipkaart kwijt? Dan kun je je kaart gemakkelijk en snel via je account blokkeren en vervangen.
  1. Verloopt je OV-chipkaart binnenkort? Als je kaart binnen zes weken verloopt, dan kun je een nieuwe kaart aanvragen of je oude kaart beëindigen.
  2. Hoe werkt reizen met de OV-chipkaart? Lees meer over reizen met de OV-chipkaart of kijk voor een uitleg op www.uitlegov-chipkaart.nl (nieuw venster) .

Contact met Klantenservice OV-chipkaart

Klantenservice OV-chipkaart beantwoordt graag je vragen over de OV-chipkaart. Voor een vraag of klacht over een een reisproduct (bijv. abonnement of dagkaart) of het gebruik van de OV-chipkaart in trein, bus, tram of metro neem kun je terecht bij je vervoerder.

Contactformulier


Stel je vraag, of geef je suggestie of klacht snel en gemakkelijk door via het online contactformulier.

Telefoon


Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

0900-0980 (€ 0,50 per gesprek)

Twitter


Je kunt je vraag ook via Twitter stellen. Het webcareteam is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Bellen vanuit het buitenland

Bel je vanuit België, Duitsland of Luxemburg? Gebruik dan onderstaande telefoonnummers. Het is niet mogelijk om vanuit andere landen te bellen met Klantenservice OV-chipkaart.

België +32 2 808 1524 (vast nummer)*

Duitsland +49 30 3 080 8170 (vast nummer)*

Luxemburg +35 22 786 0019 (vast nummer)*

* Dit zijn vaste nummers. Je betaalt hiervoor het lokale tarief dat in het land geldt. Neem contact op met je provider voor vragen over de kosten.

Op een schaal van 1 tot 9 waarderen reizigers onze klantenservice met een 7,3

Klachtenprocedure Klantenservice OV-chipkaart

Klantenservice OV-chipkaart wil graag dat je tevreden bent over de dienstverlening en doet er alles aan om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Indien nodig, worden de dienstverlening en (interne) processen aangepast. Zie ook de klachtenprocedure klantenservice OV-chipkaart (pdf).