Wanneer zie ik mijn transacties in mijn OV-reishistorie?

De online OV-reishistorie is een overzicht van de reizen en transacties die je met je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt. Alle vervoerders in Nederland doen mee aan dit overzicht. Je kunt dit overzicht gebruiken om reiskosten te declareren bij je werkgever of voor je belastingaangifte. Het gebruik van Mijn OV-reishistorie is niet mogelijk met een Bedrijvenkaart.

Kaart koppelen aan account voor OV-reishistorie

Maak je een OV-chipaccount aan en koppel je je kaart? Dan heb je automatisch toegang tot je OV-reishistorie.

Wanneer zijn transacties zichtbaar?

Heb je je kaart gekoppeld aan je account? Dan zie je meteen alle transacties die je hebt gemaakt tot 18 maanden terug. Bijvoorbeeld: als je op 1 januari 2017 je kaart koppelt aan je account, zie je alle gemaakte transacties tot en met juli 2015.

Reis je met trein of metro? Dan zie je transacties binnen ongeveer 30 minuten.

Reis je met de bus of tram? Dan kan het zijn dat het langer duurt voordat je de transacties ziet. Bussen moeten eerst op hun standplaats komen om de transacties naar ons door te sturen. Dit kan tot 60 dagen duren.

(Nog) geen transacties

Het kan voorkomen dat de vervoerder waarmee je gereisd hebt (nog) geen transacties heeft doorgestuurd, bijvoorbeeld wanneer er werkzaamheden zijn aan het systeem. In dat geval wordt je OV-reishistorie niet (volledig) gevuld of later gevuld.

Maak zelf je declaratieoverzicht

Je kunt zelf aanvinken welke transacties je terug wilt zien in een declaratieoverzicht. Voor bijvoorbeeld je werkgever of de Belastingdienst. De declaratieoverzichten worden per maand weergegeven. Wil je een overzicht van een langere periode, dan maak je meerdere declaratieoverzichten. Je leest hier meer hoe je een declaratieoverzicht maakt.

Zie ook

Lees meer over waarom je geen of te weinig transacties ziet