Waarom moet ik een profiel kiezen als ik een kaart van iemand anders aan mijn account wil koppelen?

Als je een kaart koppelt aan je account, kun je persoonlijke gegevens zien van degene die met de kaart reist (de kaarthouder). Bijvoorbeeld contactgegevens, reisgegevens en een rekeningnummer. Deze gegevens vallen onder de privacywetgeving.

Wij mogen je geen persoonlijke gegevens van een kaarthouder tonen zonder toestemming van die persoon. De kaarthouder kan jou toestemming geven om zijn kaart te koppelen, door jou de koppelcode te geven. Met de code kunt je de kaart koppelen aan je account.

Twee profielen

Als je een persoonlijke kaart van iemand anders aan je account koppelt, kun je kiezen uit twee profielen: profiel Volledig beheer en profiel Reishistorie en saldo. Als je de kaart volledig wilt beheren is profiel Volledig beheer de handigste keuze. Je kunt daarmee al de gegevens inzien en wijzigen en gebruikmaken van alle online diensten.

Profiel Reishistorie en saldo kun je kiezen als je de kaart van iemand anders aan je account wilt koppelen en deze persoon geen toestemming geeft voor het volledige beheer. Je kunt met dit profiel alleen de reishistorie inzien, declaratieoverzichten maken en saldo bestellen. Je kunt verder geen persoonlijke gegevens inzien of wijzigen.

Je hebt voor beide profielen toestemming nodig van de kaarthouder.

Met profiel Volledig beheer kun je voor de kaart:

  • Ritten en transacties van de afgelopen 18 maanden zien;
  • Een declaratieoverzicht maken;
  • Saldo bestellen of annuleren;
  • De volgende kaartinformatie inzien:

- Kaartgegevens (nummer en einddatum);

- Saldo;

- Of automatisch opladen aan staat, het oplaadbedrag en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer;

- Welke reisproducten op de OV-chipkaart staan.

  • Contactgegevens inzien en wijzigen;
  • Automatisch opladen aanvragen, wijzigen of stopzetten;
  • De OV-chipkaart beëindigen of vervangen.

Met profiel Reishistorie en saldo kun je voor de kaart:

  • Ritten en transacties van de afgelopen 18 maanden zien;
  • Een declaratieoverzicht maken;
  • Saldo bestellen of annuleren;
  • De volgende kaartinformatie inzien:

- Kaartgegevens (nummer en einddatum);

- Saldo;

- Of automatisch opladen aan staat;

- Welke reisproducten op de OV-chipkaart staan.