Waarom betaal ik € 11 voor het vervangen van mijn kapotte kaart?

Is je kaart defect en vraag je een nieuwe kaart aan? Dan betaal je € 11 voor:

  • de beheer- en onderhoudskosten van het overzetten van je producten op de nieuwe kaart;
  • het overboeken van saldo naar je bankrekening;
  • materiaalkosten;
  • de productiekosten voor o.a. opdruk, foto en geboortedatum;
  • de distributiekosten.

Je ontvangt altijd een nieuwe kaart, ook als blijkt dat je oude kaart niet echt kapot is. Ook dan betaal je €11. Controleer daarom eerst of je kaart echt kapot is.

Is je OV-chipkaart jonger dan twee jaar en is de kaart door een technische oorzaak kapot? Zoals bijvoorbeeld een productiefout of kapotte chip? Dan hoef je de € 11 niet te betalen. In alle andere gevallen, zoals slijtage en haarscheurtjes, betaal je € 11 voor de nieuwe kaart.

Ben je het niet eens met de betaling van € 11? Vul dan het contactformulier in. Dit moet je doen binnen zes weken na ontvangst van je kaart.