Mijn saldo is geblokkeerd. Wat nu?
Als je gebruikmaakt van automatisch opladen en je saldo is geblokkeerd, dan heb je een betalingsachterstand. Je hebt ons gemachtigd om de oplaadbedragen van je rekening af te schrijven, maar de incasso is mislukt. Er volgt geen tweede incassopoging. Je hebt een e-mail of brief ontvangen over deze mislukte incasso('s). Om te voorkomen dat de schuld verder oploopt, wordt het saldo op je kaart geblokkeerd. Dit gebeurt in de volgende twee gevallen:
1. Het bedrag van de mislukte incasso’s is hoger dan € 60,00. Je ontvangt hierover een e-mail of brief van Administratie OV-chipkaart.
2. Wij hebben het bedrag van de mislukte incasso('s) nog niet van je ontvangen. Wij hebben het verschuldigde bedrag uit handen gegeven aan Intrum. Je ontvangt hierover een brief van Intrum.
Maak het bedrag over
Maak het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk over.
- Heb je een e-mail of brief van Administratie OV-chipkaart gehad? Maak het bedrag over naar NL03 RABO 0306 4988 55 ten name van Trans Link Systems B.V. Vermeld het debiteurennummer dat in de e-mail/brief staat.
- Heb je een brief ontvangen van Intrum? Maak het bedrag dan over naar NL64DEUT0265294916 ten name van St. Derdengelden Intrum. Vermeld het dossiernummer dat in de brief staat.
Deblokkeren saldo
Als het volledige openstaande bedrag is voldaan, kun je binnen drie werkdagen je saldo deblokkeren. Dit doe je bij een ophaalautomaat. Volg de instructies en wacht tot het saldo is gedeblokkeerd.
Vind een ophaalautomaat bij je in de buurt.
Op de pagina Kaartinformatie kun je zien of de deblokkering van je saldo klaar staat.