Mijn persoonlijke OV-chipkaart met studentenreisproduct is gestolen/heb ik verloren. Wat moet ik doen?

Blokkeer je OV-chipkaart zo snel mogelijk en vraag een vervangende kaart aan. Je doet dit als volgt:

Stap 1. verloren kaart blokkeren en vervangende kaart aanvragen

Blokkeer je kaart zo snel mogelijk. Je doet dit eenvoudig via Mijn OV-chip. Vanaf de volgende dag is je kaart is beschermd tegen misbruik. Het saldo van je oude kaart wordt op je bankrekening teruggestort.

Je kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. Je ontvangt gemiddeld binnen drie werkdagen je vervangende kaart. Tot die tijd reis je voor eigen rekening. Zie stap 2 hoe je een Tijdelijk studentenreisproduct aanvraagt.

Let op: een geblokkeerde kaart kan niet meer gedeblokkeerd worden!

Heb je (nog) geen account?

Bel Klantenservice OV-chipkaart, 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). De medewerker blokkeert je persoonlijke kaart. Vanaf de volgende dag is je kaart is beschermd tegen misbruik.

Houd je bankrekeningnummer bij de hand. Het saldo van je oude kaart wordt hierop teruggestort. Een vervangende kaart kost € 11. Je geeft hiervoor een telefonische machtiging af. Je ontvangt gemiddeld binnen drie werkdagen je vervangende kaart. Tot die tijd reis je voor eigen rekening. Zie stap 2 hoe je een Tijdelijk studentenreisproduct aanvraagt.

Met een account kun je (een volgende keer) je kaart online blokkeren. Het is daarom handig om voor je nieuwe kaart een account aan te maken.

Stap 2. vraag het Tijdelijk studentenreisproduct aan

Heb je een vervangende kaart aangevraagd? Deze ontvang je gemiddeld binnen drie werkdagen. Je kunt voor deze periode het Tijdelijk studentenreisproduct aanvragen via www.studentenreisproduct.nl (nieuw venster). Daar vind je meer informatie en de productvoorwaarden. Je zorgt zelf voor een anonieme of persoonlijke kaart om je Tijdelijk studentenreisproduct aan te koppelen.