Mijn OV-chipkaart met studentenreisproduct doet het niet/is kapot. Wat moet ik doen?

Stap 1

Controleer eerst de volgende zaken:

  • Staat er een negatief saldo op je kaart? Zo ja, vul dit aan en je kunt weer reizen.
  • Heb je meerdere keren vergeten uit te checken? Na twaalf keer blokkeert je kaart. Laat deze blokkering ongedaan maken bij de balie van de vervoerder waar je voor het laatst bij hebt ingecheckt.
  • Je kunt geen bestelling (product, wissel of verwijdering product) ophalen als je in een niet afgemaakte reis zit. Dus wel ingecheckt maar nog niet uitgecheckt. Zorg ervoor dat je bent uitgecheckt.

Stap 2

Is je kaart echt kapot? Vraag een vervangende kaart aan

Meld je kaart online defect. Je kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. Je ontvangt gemiddeld binnen drie werkdagen je vervangende kaart.

 

Saldo

Had je nog saldo op je oude kaart? Dit kan niet verrekend worden met de kosten voor een vervangende kaart. We storten het binnen 15 dagen op je rekening.

Je studentenreisproduct zetten wij op je nieuwe kaart

Als je een vervangende kaart aanvraagt, zetten wij je studentenreisproduct over op je vervangende kaart.

Geen OV-chipaccount?

Maak er dan een aan en koppel je kaart. Daarna kun je je kaart online defect melden.

Stap 3

Reizen terwijl je wacht op nieuwe kaart?

Kun je niet reizen omdat je wacht op je vervangende kaart? Vraag dan het Tijdelijk studentenreisproduct aan. Zorg voor een anonieme of persoonlijke kaart waar je dit Tijdelijk studentenreisproduct op kunt laden. Vraag het Tijdelijk studentenreisproduct aan via www.studentenreisproduct.nl (nieuw venster). Daar vind je meer informatie, waaronder de productvoorwaarden.