Mijn OV-chipkaart is zoek/gestolen. Wat nu?

Persoonlijke OV-chipkaart

Is je persoonlijke kaart gestolen of ben je je kaart kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Je kaart wordt dan binnen 24 uur geblokkeerd. Je doet dit eenvoudig via je OV-chipaccount. Je kunt de kaart meteen vervangen, of beëindigen en je saldo terugvragen. Een vervangende kaart kost € 11.

Goed om te weten: een geblokkeerde kaart kan niet meer gedeblokkeerd worden!

 

Heb je geen account?

Bel Klantenservice OV-chipkaart, 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). De medewerker blokkeert je kaart. Vanaf de volgende dag is je kaart is beschermd tegen misbruik.

Houd je bankrekeningnummer bij de hand. Het saldo van je oude kaart wordt hierop teruggestort. Een vervangende kaart kost € 11. Je geeft hiervoor een telefonische machtiging af.

Let op: een geblokkeerde kaart kan nooit meer gebruikt worden.

Welke schade kun je oplopen?

Laat ons zo snel mogelijk weten dat je persoonlijke OV-chipkaart is gestolen of dat je je kaart hebt verloren. Dit is belangrijk omdat pas vanaf de eerstvolgende dag (met ingang van 0:00 uur) na melding van verlies of diefstal Translink (het bedrijf achter de OV-chipkaart) het risico van verlies van saldo draagt. Tot dit tijdstip draag je zelf het risico van verlies van saldo.

Anonieme OV-chipkaart

Een anonieme OV-chipkaart is niet beschermd. Je kunt deze niet laten blokkeren.