Mijn gemiste check-in of check-uit is niet zichtbaar op uitcheckgemist.nl. Hoe kan dit?

Het kan even duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie of in de app al dat je een check-in of een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden.

In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 15 dagen terugvragen.

Gemiste check-in bij NS

Heb je een check-in gemist bij NS? Dan kun je je saldo helaas niet terugvragen op www.uitcheckgemist.nl. NS staat alleen het corrigeren van een gemiste check-uit toe. Het kan ook zijn dat saldo terugvragen niet lukt doordat een gemiste check-in wordt getoond als gemiste check-uit. Kijk op www.ns.nl wat je kunt doen om je geld terug te vragen.

Uitcheck Gemist Alert

Tip: meld je aan voor het Uitcheck Gemist Alert! Je ontvangt dan een e-mail over je gemiste check-in of check-uit. Handig, want dan hoef je niet meer zelf te kijken of je je geld al kunt terugvragen!