Ik wil een klacht indienen bij Klantenservice OV-chipkaart. Hoe doe ik dat?

Ben je niet tevreden over de OV-chipkaart of de dienstverlening van Klantenservice OV-chipkaart? Dan kun je een klacht indienen. Een team van speciaal opgeleide klantenservicemedewerkers neemt je klacht in behandeling. Je ontvangt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zes weken een reactie.

      Met welke klachten kun je terecht?

      We nemen klachten in behandeling die te maken hebben met:

      • de aanschaf of het gebruik van een OV-chipkaart
      • de dienstverlening van Klantenservice OV-chipkaart
      • de website www.ov-chipkaart.nl
      • de OV-chipkaart-app
      • de OV-chipkaart in het algemeen

      Heb je een klacht over:

      • een abonnement of reisproduct
      • reiskosten
      • de dienstverlening van vervoerders

      Neem dan contact op met de betreffende vervoerder.

        Hoe kun je je klacht indienen?

        Je kunt je klacht op twee manieren aan ons doorgeven. Geef aan dat het gaat om een klacht. Vermeld je naam, adres, geboortedatum, e-mailadres en indien mogelijk ook je OV-chipkaartnummer.

        1. Via het online contactformulier op deze website

          2. Schriftelijk naar:

          Klantenservice OV-chipkaart

          Postbus 365

          3800 AJ Amersfoort

          Klachtenmanager

          Ben je het niet eens met de afhandeling van je klacht? Dan kun je onze klachtenmanager inschakelen. Die zal jouw klacht opnieuw behandelen en de eerdere afhandeling onderzoeken. De bedoeling is dat je samen met de klachtenmanager tot een oplossing komt.

          De klachtenmanager behandelt alleen klachten die eerder niet naar tevredenheid zijn afgehandeld. Als je de klacht niet eerst op de reguliere manier bij Klantenservice OV-chipkaart hebt ingediend, zal de klachtenmanager jouw klacht niet in behandeling nemen.

          Contact met de klachtenmanager

          Stuur een e-mail naar klachtenmanager@ov-chipkaart.nl of schrijf een brief t.a.v. Klachtenmanager OV-chipkaart. De klachtenmanager heeft de volgende gegevens nodig:

          • Naam, adres, telefoonnummer
          • OV-chipkaartnummer (indien van toepassing)
            • Samenvatting of kopie van eerdere correspondentie, liefst met een bijbehorend contactnummer.

            De klachtenmanager streeft ernaar binnen zes werkdagen op jouw klacht te reageren.

            Niet tevreden met de uitkomst?

            Ben je het oneens met de uitkomst van de klachtafhandeling, dan kun je ervoor kiezen je klacht voor te leggen aan een onafhankelijke instantie. Je kunt daarvoor terecht bij de volgende organisaties:

            OV-loket

            Het OV-loket treedt op als de ombudsman van het openbaar vervoer en kan in sommige gevallen bemiddelen tussen jou en Translink om tot een oplossing te komen. Meer informatie vind je op www.ovloket.nl.

            Geschillencommissie

            Translink, waarvan Klantenservice OV-chipkaart een onderdeel is, is aangesloten bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Meer informatie vind je op www.degeschillencommissie.nl.

            Deze samenvatting is gebaseerd op een uitgebreidere beschrijving van de klachtenprocedure. Klik hier voor de volledige klachtenprocedure (pdf).