Ik krijg een foutmelding na mijn aanvraag. Wat nu?

Een foutmelding kan verschillende oorzaken hebben.

Anonieme OV-chipkaart

Verloren of gestolen melden

Een anonieme kaart kun je niet verloren of gestolen melden. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Kaart is defect

Je kaart is niet meer actief en kan daarom niet defect worden gemeld. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Kaart is verlopen

Een anonieme kaart kun je niet vernieuwen. Als je kaart is verlopen, kun je de kaart beëindigen en het saldo terugvragen door dit formulier in te vullen. De kaart kan hierna niet meer gebruikt worden. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Saldo terugvragen

Je kaart is nog niet verlopen. Wil je je kaart niet meer gebruiken en je saldo terugvragen? Dan kun je de kaart beëindigen en het saldo terugvragen met behulp van het formulier Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart (pdf). De kaart kan hierna niet meer gebruikt worden.

Tip: is je saldo minder dan € 30? Dan kun je je saldo ook terugvragen bij een balie van een vervoerder.

Saldo terugvragen verlopen kaart

Je kaart is langer dan een jaar verlopen. Je hebt je saldo al terug gekregen of kunt geen geld meer terugvragen.

Persoonlijke OV-chipkaart

Verloren of gestolen melden

Als je kaart niet meer actief is, kan deze niet verloren of gestolen worden gemeld. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Zie je in Mijn OV-chipkaart de kaartstatus ‘wordt beëindigd’, ‘wordt vervangen’? Dan wordt je kaart al vervangen. Je kunt daarom geen nieuwe aanvraag doen om de kaart te vervangen. Je kunt de kaart wel verloren of gestolen melden.

Kaart is defect

Je kaart is niet meer actief en kan daarom niet defect worden gemeld. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Kaartgegevens wijzigen

Je kaart verloopt binnenkort of is niet meer actief en kan daarom niet gewijzigd worden. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Kaart vervangen

Je kaart is nog actief en kan daarom niet vervangen worden. Is je kaart verloren of gestolen? Of is je kaart defect? Meld dit eerst voordat je je kaart kunt vervangen.

Ziet je in Mijn OV-chipkaart de kaartstatus ‘wordt beëindigd’, ‘wordt vervangen’? Dan wordt je kaart al vervangen. Je kunt daarom geen nieuwe vraag indienen om de kaart te vervangen.

Verlopen kaart vervangen of beëindigen

Je kaart is al langer dan één jaar niet meer geldig. Je kunt deze kaart niet meer vervangen of beëindigen. Koop een nieuwe anonieme kaart bij een servicepunt of vraag een persoonlijke kaart aan.

Saldo terugvragen

Je kaart is nog niet verlopen. Wil je je kaart niet meer gebruiken en je saldo terugvragen? Dan kun je je kaart beëindigen en het saldo terugvragen door dit formulier in te vullen. De kaart kan hierna niet meer gebruikt worden.

Tip: heb je geen automatisch opladen en is je saldo minder dan € 30? Dan kunt je je saldo ook terugvragen bij een balie van een vervoerder. Heb je automatisch opladen op je kaart? Dan moet je dit eerst stopzetten voordat je bij een balie van een vervoerder geld terug kunt vragen.

Saldo terugvragen verlopen kaart

Je kaart is langer dan een jaar verlopen. Je hebt je saldo al teruggekregen of kunt geen geld meer terugvragen.