Ik heb saldo opgeladen en heb betaald met een PIN-pas. Het saldo staat niet op mijn kaart. Het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven. Wat nu?

Het kan voorkomen dat het geld van je rekening wordt afgeschreven, maar dat het saldo niet op je kaart staat. Dit gebeurt als je je kaart uit de automaat haalt of voor de kaartlezer weghaalt voordat het saldo op de kaart is gezet. Of als er in de automaat iets fout gaat.

Omdat er niets op je kaart is bijgeschreven, kunnen wij je als Klantenservice OV-chipkaart helaas niet helpen. Wij raden je aan om je geld terug te vragen bij het bedrijf dat het geld heeft ontvangen. Op de automaat staat een logo van de automaatleverancier. Dit is een vervoerder, CCV of Scheidt & Bachmann. De naam van het bedrijf staat ook op de bon uit de automaat en op je bankafschrift.

Is het een automaat van CCV? Ga dan naar www.ov-service.nl (nieuw venster).

Is het een automaat van Scheidt&Bachmann? Ga dan naar www.sb-ov.nl (nieuw venster).

Contactgegevens van vervoerders vind je in dit overzicht.

Afgeschreven bedrag klopt niet

Het kan ook dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Je kunt dan ook het te veel betaalde geld terugvragen bij het bedrijf dat het geld heeft ontvangen.