Ik heb een uitcheck gemist. Hoe krijg ik mijn geld terug?


Heb je niet in- of uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of omdat je het vergeten bent? Dan heb je mogelijk te veel betaald. Bij een gemiste check-in of check-uit houdt de vervoerder namelijk het instaptarief in. Je kunt te veel betaalde saldo terugvragen bij je vervoerder.

Online saldo terugvragen

Op www.uitcheckgemist.nl vraag je in drie simpele stappen je saldo terug. Maak je reis compleet door het ontbrekende vertrek- of aankomststation in te vullen.

Let op
: heb je al voor de reis betaald, omdat je bijvoorbeeld met een (e-)ticket reisde? Vul dan tweemaal hetzelfde station in. Je ontvangt dan het volledige instaptarief terug.

Bekijk ook het filmpje over het terugvragen van je saldo (nieuw venster)

Uitcheck Gemist Alert
Meld je aan en ontvang voortaan een e-mail als je saldo kunt terugvragen na een gemiste check-in of check-uit. Handig, want dan hoef je niet meer zelf te kijken of je je geld al kunt terugvragen.

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan even duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie al dat je een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden. In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 15 dagen na je gemiste check-uit terugvragen.