Ik heb bij de verkeerde vervoerder uitgecheckt. Wat moet ik doen?

Wanneer je bij een andere vervoerder uitcheckt dan waarbij je hebt ingecheckt, heb je te veel betaald. Je kunt je saldo terugvragen op www.uitcheckgemist.nl.

Stel, je hebt bij NS ingecheckt en vervolgens met de trein gereisd. Op je bestemming heb je per ongeluk bij Connexxion uitgecheckt. Je moet dan twee ritten corrigeren. Je doet dit als volgt:

  • Ga naar www.uitcheckgemist.nl en vul de gevraagde gegevens in (kaartnummer, einddatum en eventueel geboortedatum).
  • Voor de reis met NS vul je het station in waar je bent ingestapt en het station waar je bent uitgestapt. Je reiskosten worden verrekend met het instaptarief.
  • Bij Connexxion heb je niet gereisd. Je vult daar twee keer de halte of het station in waar je hebt 'uitgecheckt'. Je krijgt dan het hele instaptarief terug.
  • Rondt het proces verder af. Vergeet niet om met je kaart langs een ophaalautomaat te gaan om het saldo weer op je kaart te zetten!