Hoe vraag ik mijn saldo terug?

Hoe je je saldo terugvraagt hangt af van welke kaart je hebt (anoniem of persoonlijk) en wat de status van je kaart is (verlopen of nog niet verlopen).

Is je kaart verlopen?

Persoonlijke OV-chipkaart


Saldo van een verlopen persoonlijke kaart vraag je het makkelijkst terug via Mijn OV-chip.

Heb je geen account? Maak er een aan of gebruik het formulier.

Anonieme OV-chipkaart


Het saldo van een verlopen anonieme kaart kun je online terugvragen als het saldo minder dan € 50 is.

Is je saldo hoger vul dan online dit formulier in, print het uit en stuurt het op met je kaart.

Is je kaart nog niet verlopen?

En wil je je kaart nog gebruiken? Vraag het saldo van je anonieme of persoonlijke kaart dan terug bij een balie.

Goed om te weten:

  • dit kan alleen als het saldo lager is dan € 30
  • als je gebruikmaakt van automatisch opladen, dan moet je dit eerst stopzetten
  • de baliemedewerker vraagt om je legitimatie

Is het saldo hoger dan € 30 of wil je de kaart stopzetten?

Stuur je kaart dan op met een van onderstaande formulieren. De kaart wordt dan beëindigd en je saldo wordt op je rekening gestort.

Persoonlijke kaart: Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart
Anonieme kaart: Beëindiging anonieme OV-chipkaart en teruggave saldo (pdf)