Het weergegeven saldo klopt niet. Hoe kan dit?
Het kan voorkomen dat het weergegeven saldo op de website niet gelijk is aan het saldo op je OV-chipkaart.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Transacties nog niet doorgestuurd
Reis je met de trein of metro? Dan zie je je actuele saldo binnen ongeveer 30 minuten. Reis je met de bus of tram? Dan kan het zijn dat het langer duurt voordat je het actuele saldo ziet. Bussen en trams moeten namelijk eerst op hun standplaats terugkomen, pas dan kunnen de reistransacties naar ons worden doorgestuurd.
Saldo gekocht
Kaart vervangen of vernieuwd
Check je het saldo van een kaart die je hebt vervangen of vernieuwd, dan kan het zijn dat je te zien krijgt dat er € 0 op je kaart staat. We hebben het saldo dan naar je overgemaakt. Controleer of het bedrag al op je bankrekening staat. Dit kan tot 15 dagen duren.
Wil je zeker weten wat het saldo op je kaart is? Check een automaat op het station of loop langs bij een balie van een vervoerder. Het poortje of paaltje waar je in- of uitcheckt geeft ook je actuele saldo weer.