Persoonlijke OV-chipkaart kwijt, wat nu?
Ik heb een OV-chipaccount
Ik heb een OV-chipaccount en mijn OV-chipkaart is gekoppeld.
Blokkeer (en vervang) je OV-chipkaart in je OV-chipaccount. Je ontvangt je resterend saldo binnen 15 dagen. Binnen drie werkdagen ontvang je de vervangende kaart.
Ik heb een OV-chipaccount, maar mijn OV-chipkaart is niet gekoppeld.
Weet je het OV-chipkaartnummer en de einddatum? Koppel dan je kaart aan je OV-chipaccount en blokkeer (en vervang) je kaart. Weet je dit niet? Neem dan contact met ons op.
Ik heb geen OV-chipaccount
Ik heb geen OV-chipaccount, maar de kaartgegevens zijn bekend.
Weet je het OV-chipkaartnummer en de einddatum? Maak een OV-chipaccount aan en koppel je OV-chipkaart. Blokkeer (en vervang) dan je kaart.
Ik heb geen OV-chipaccount en mijn kaartgegevens zijn niet bekend.
Heb je geen OV-chipaccount en zijn de OV-chipkaartgegevens niet bekend? Neem dan telefonisch contact op.
Let op: een geblokkeerde kaart kan niet meer gedeblokkeerd worden.
Persoonlijke OV-chipkaart
Persoonlijke kaart kwijt? Blokkeer je kaart dan zo snel mogelijk. Je kaart wordt uiterlijk de eerstvolgende dag om 0.00 uur geblokkeerd. Tot die tijd draag je zelf het risico van verlies van saldo.
Anonieme OV-chipkaart
Een anonieme OV-chipkaart is niet beschermd. Dit betekent dat je de kaart, na verlies of diefstal, niet kunt laten blokkeren en vervangen. Ook kun je het saldo dat nog op de kaart staat niet terugkrijgen.
Tip: vraag je vervoerder hoe je kunt reizen totdat je je vervangende kaart ontvangt. Studenten kunnen via www.studentenreisproduct.nl het Tijdelijk studentenreisproduct aanvragen.