Teruggave saldo

Het saldo op je kaart kun je terugvragen wanneer je wilt. Hoe je dat doet, hangt af van welke kaart je hebt (anoniem of persoonlijk) en wat de status van je kaart is (verlopen of nog niet verlopen).

Is je kaart korter dan een jaar verlopen?

Persoonlijke OV-chipkaart


Saldo van een verlopen persoonlijke kaart vraag je het makkelijkst terug via Mijn OV-chip.

Heb je geen account? Maak er een aan




Anonieme OV-chipkaart


Saldo van een verlopen anonieme kaart kun je online terugvragen.



Is je kaart langer dan een jaar verlopen?

Heb je een anonieme of persoonlijke kaart die langer dan een jaar verlopen is? Stuur de kaart dan aan ons op en ontvang je geld of doneer aan het goede doel!

Is je kaart nog niet verlopen?

En wil je je kaart nog gebruiken? Vraag je saldo dan terug bij een balie.

Goed om te weten:

  • Dit kan alleen als het saldo lager is dan € 30
  • Je betaalt € 1 administratiekosten
  • Als je gebruikmaakt van automatisch opladen, dan moet je dit eerst stopzetten
  • De baliemedewerker vraagt om je legitimatie

Is het saldo hoger dan € 30 of wil je de kaart stopzetten?

Stuur je kaart dan op met een van onderstaande formulieren. De kaart wordt dan beëindigd en je saldo wordt op je rekening gestort. Je betaalt geen administratiekosten.

Persoonlijke kaart: Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart

Anonieme kaart: Beëindiging anonieme OV-chipkaart en teruggave saldo (pdf)