Vervangen of beëindigen

Als je persoonlijke OV-chipkaart verlopen, kwijt, gestolen of kapot is dan kun je hem vervangen. Heb je een OV-chipaccount? Dan doe je dit online. Je krijgt dan meteen het saldo van je oude kaart terug en we zetten je abonnementen over op je vervangende kaart.


Heb je nog geen account? Maak er een aan!

Kaart verlopen

Verloopt je persoonlijke OV-chipkaart binnenkort? Vernieuw je kaart via je account. Dat kan vanaf zes weken voordat je kaart verloopt. Geen nieuwe kaart nodig? Dan kun je ook alleen het saldo terugvragen.

Kaart kwijt of gestolen

Als je persoonlijke kaart kwijt of gestolen is, dan moet je hem zo snel mogelijk blokkeren. Is de kaart gekoppeld aan je account? Dan kun je je kaart online blokkeren. Je kunt meteen een nieuwe kaart aanvragen.

Anonieme kaarten kunnen niet geblokkeerd of vervangen worden. Je kunt wel je saldo terugvragen.

Kaart kapot

Als je persoonlijke kaart kapot is vraag je via je account een nieuwe aan. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en niet zichtbaar beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug.

Kaart beëindigen

Wil je je persoonlijke kaart stopzetten omdat je hem niet meer gebruikt? Vul dan het online formulier in. Print het uit en stuur het met je kaart op. We storten het saldo op je bankrekening.

Vraag of hulp nodig?

Stel je vraag, of geef je suggestie of klacht snel en gemakkelijk door via de OV-chipkaart Klantenservice of online via het contactformulier. Of stuur ons je vraag via Twitter.

Contact