Vervangen of beëindigen

Als je persoonlijke OV-chipkaart verlopen, kwijt, gestolen of kapot is dan kun je hem vervangen. Heb je een OV-chipaccount? Dan doe je dit online. Je hebt je nieuwe kaart binnen drie dagen in huis. Hoef je geen nieuwe kaart? Dan vraag je alleen het saldo dat er nog op staat terug.


Heb je nog geen account? Maak er een aan!

Kaart verlopen


Verloopt je persoonlijke OV-chipkaart binnenkort? Vernieuw je kaart via je account. Dat kan vanaf zes weken voordat je kaart verloopt. Geen nieuwe kaart nodig? Dan kun je ook alleen het saldo terugvragen.

Kaart kwijt of gestolen


Als je persoonlijke kaart kwijt of gestolen is, dan moet je hem zo snel mogelijk blokkeren. Is de kaart gekoppeld aan je account? Dan kun je je kaart online blokkeren. Je kunt meteen een nieuwe kaart aanvragen.

Anonieme kaarten kunnen niet vervangen worden. Je kunt wel je saldo terugvragen met een formulier.

Kaart kapot


Als je persoonlijke kaart kapot is vraag je via je account een nieuwe aan. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en niet zichtbaar beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug.

Kaart beëindigen


Wil je je persoonlijke kaart beëindigen omdat je hem niet meer gebruikt? Vul dan het online formulier in. Print het uit en stuur het met je kaart op. We storten het saldo op je bankrekening.