Kaart koppelen aan Mijn OV-chip

Na het aanmaken van je OV-chipaccount moet je je OV-chipkaart nog aan je account koppelen om iets te zien of regelen voor je kaart. Op basis van de gegevens die je invult bij het aanmaken je account weten wij namelijk nog niet welke OV-chipkaart daar bij hoort.

Wij vinden de privacy van onze klanten heel belangrijk. Daarom kun je niet zomaar elke OV-chipkaart aan je account koppelen. Als een kaart eenmaal gekoppeld is, zie je namelijk allerlei persoonsgegevens. We willen graag eerst een aantal dingen controleren voordat we je toegang geven tot die gegevens.

Koppelcode

Als je een kaart hebt gekoppeld aan je account, zie je onder meer contactgegevens en reisgegevens van degene die met de kaart reist. Als dat jouw eigen gegevens zijn is dat natuurlijk geen probleem. Maar dat willen we wel eerst verifiëren.

Dit verifiëren doen we met een unieke code van zes cijfers. Deze zogenoemde koppelcode sturen we naar het e-mailadres of het adres dat is geregistreerd bij het aanvragen van de OV-chipkaart. Als je jouw eigen kaart koppelt, zijn dat jouw eigen contactgegevens.

Koppel je de kaart van iemand anders?

Bijvoorbeeld van je partner, vader of moeder? Dan heb je zijn of haar toestemming nodig. Wij mogen je namelijk niet zomaar persoonlijke gegevens van iemand anders laten zien. Daarom sturen we de koppelcode naar degene wiens kaart je wilt koppelen. Door de code aan jou te geven, kan hij of zij toestemming geven voor het koppelen van de kaart.

Kaart koppelen in drie stappen:

1. Je vult online je gegevens in (houd het kaartnummer en einddatum bij de hand!)

2. Wij sturen je een koppelcode (per e-mail of post)

3. Je voert de koppelcode in

Wil je meer weten of kom je er niet uit?

Neem contact op via 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). We helpen je graag!