x
OV-chipkaart.nl maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden en we gebruiken functionele cookies om jouw voorkeuren op te slaan. Bovendien plaatsen wij cookies van derde partijen om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze willen we plaatsen om ervoor te zorgen dat je relevante OV-chipkaart advertenties op andere websites te zien krijgt. Jouw internetgedrag kan door deze derden gevolgd worden.

Door op 'Zelf instellen' te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op 'Accepteren en doorgaan' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

x
Details tonen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Je kunt je toestemming op elk moment wijzigen of intrekken door je cookies te verwijderen in je browser. In onze cookieverklaring vind je meer informatie.

Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur.

Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt en wat wij nog beter moeten doen.

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Ben je verhuisd of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Als je een persoonlijke OV-chipkaart hebt, is het belangrijk dat wij de juiste contactgegevens van je hebben. Heb je een abonnement op je kaart? Geef de wijziging dan ook door aan je vervoerder.

Heb je een account met een gekoppelde kaart? Geef je wijziging dan door via je account. Je kunt je adreswijziging ook telefonisch aan ons doorgeven. Bel daarvoor met de Klantenservice OV-chipkaart. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

Rekeningnummer wijzigen

Maak je gebruik van automatisch opladen en heb je een nieuw rekeningnummer? Geef de wijziging door in je account. Je geeft opnieuw een machtiging door een betaling van € 0,01 via iDEAL met je nieuwe rekeningnummer.

Gegevens op kaart zijn onjuist

Klopt de naam of geboortedatum* op je kaart niet? Vraag dan een vervangende OV-chipkaart aan. Lees meer over het aanvragen van een vervangende OV-chipkaart.

*Sinds januari 2020 staat de geboortedatum niet meer op de kaart.