Uitleg OV-chipaccount

Met een OV-chipaccount heb je altijd en overal inzicht in je reizen, reiskosten, saldo, abonnementen en de status van je kaart. In Mijn OV-chip kun je ook een heleboel zelf regelen, zoals het blokkeren en vervangen van je kaart of het wijzigen van je gegevens.


Met een OV-chipaccount heb je online inzicht in:

  • welke reisproducten zoals automatisch opladen, abonnementen en kortingsproducten er op je kaart staan;
  • welke bestellingen klaar staan om op je kaart geladen te worden;
  • kaartinformatie, zoals tot wanneer je kaart geldig is en de status van je kaart.
Heb je al een OV-chipaccount?

Gebruikersnaam opvragen

Gebruikersnaam vergeten? Vraag 'm op via de link hieronder.

Wachtwoord wijzigen

Maak via de link hieronder een nieuw wachtwoord aan.

Wat je verder online kunt regelen:

  • een overzicht van je reizen maken voor het declareren van reiskosten;
  • je OV-chipkaart blokkeren en vervangen als je 'm kwijt bent;
  • een nieuwe OV-chipkaart aanvragen als je kaart verlopen of stuk is;
  • saldo bestellen en betalen voor je OV-chipkaart;
  • je contactgegevens en je inloggegevens wijzigen;
  • automatisch opladen aanvragen, wijzigen of stopzetten.
Veelgestelde vragen over het aanmaken van een account en over inloggen