Uitleg OV-chip account

Met een OV-chip account heb je online inzicht in:

  • welke transacties je hebt gedaan en waar en wanneer deze transacties hebben plaatsgevonden
  • kaartnummers (je kunt kaarten een eigen naam geven om ze gemakkelijk uit elkaar te houden)
  • welke reisproducten zoals automatisch opladen, abonnementen en kortingsproducten op welke drager staan
  • welke bestellingen klaar staan om op je kaart geladen te worden
  • het saldo op je OV-chip
  • kaartinformatie, zoals tot wanneer je kaart geldig is en de status van je OV-chip
Heb je nog geen OV-chip account?

Gebruikersnaam opvragen

Vraag via de link hieronder je gebruikersnaam op, als je deze bent vergeten.

Wachtwoord vergeten

Maak via de link hieronder een nieuw wachtwoord aan.

Heb je al een OV-chip account?

Wat kun je verder online regelen:

  • Je kunt online saldo bestellen en betalen voor je OV-chip. Voordat je daadwerkelijk gaat reizen, hoef je het saldo alleen nog maar op te halen bij een ophaalautomaat. Makkelijk, want je kunt dit doen wanneer het jou uitkomt en hoeft zo niet meer in de rij te staan voor een balie of verkoopautomaat. Zoek een ophaalautomaat bij jou in de buurt.
  • OV-reishistorie: Op dit overzicht zie je de transacties die met je OV-chip zijn gedaan. Je kunt deze gebruiken voor het declareren van reiskosten bij je werkgever of voor het invullen van je belastingaangifte. Lees meer over de OV-reishistorie.
  • Je kunt online gegevens wijzigen, zoals je e-mailadres en persoonlijke gegevens, maar ook je logingegevens en de privacyinstellingen waarmee je bepaalt welke gegevens zichtbaar zijn in de OV-reishistorie.
  • Is je OV-chip verlopen en wil je een vervangende OV-chip bestellen? Of ben je je OV-chipkaart kwijt en wil je 'm blokkkeren? Log in bij je OV-chip account en regel het snel online.
Veelgestelde vragen over het aanmaken van een account en over inloggen