Uitleg OV-chipaccount

Met een OV-chipaccount heb je online inzicht in:

  • welke transacties je hebt gedaan en waar en wanneer deze transacties hebben plaatsgevonden
  • kaartnummers (je kunt kaarten een eigen naam geven om ze gemakkelijk uit elkaar te houden)
  • welke reisproducten zoals automatisch opladen, abonnementen en kortingsproducten op welke drager staan
  • welke bestellingen klaar staan om op je kaart geladen te worden
  • het saldo op je OV-chipkaart
  • kaartinformatie, zoals tot wanneer je kaart geldig is en de status van je OV-chipkaart
Heb je nog geen OV-chipaccount?

Gebruikersnaam opvragen

Gebruikersnaam vergeten? Vraag 'm op via de link hieronder.

Wachtwoord vergeten

Maak via de link hieronder een nieuw wachtwoord aan.

Heb je al een OV-chipaccount?

Wat kun je verder online regelen:

  • Je kunt online saldo bestellen en betalen voor je OV-chipkaart. Voordat je daadwerkelijk gaat reizen, hoef je het saldo alleen nog maar op te halen bij een ophaalautomaat. Makkelijk, want je kunt dit doen wanneer het jou uitkomt en hoeft zo niet meer in de rij te staan voor een balie of verkoopautomaat. Zoek een ophaalautomaat bij jou in de buurt.
  • OV-reishistorie: Op dit overzicht zie je de transacties die met je OV-chipkaart zijn gedaan. Je kunt deze gebruiken voor het declareren van reiskosten bij je werkgever of voor het invullen van je belastingaangifte. Lees meer over de OV-reishistorie.
  • Je kunt online gegevens wijzigen, zoals je e-mailadres en persoonlijke gegevens, maar ook je logingegevens en de privacyinstellingen waarmee je bepaalt welke gegevens zichtbaar zijn in de OV-reishistorie.
  • Is je OV-chip verlopen en wil je een vervangende OV-chipkaart bestellen? Of ben je je OV-chipkaart kwijt en wil je 'm blokkkeren? Log in bij je OV-chipaccount en regel het snel online.
Veelgestelde vragen over het aanmaken van een account en over inloggen