Uitleg OV-chipaccount

Met een OV-chipaccount heb je altijd en overal inzicht in je reizen, reiskosten, saldo, abonnementen en de status van je kaart. In Mijn OV-chip kun je ook een heleboel zelf regelen, zoals het blokkeren en vervangen van je kaart of het wijzigen van je gegevens.


Heb je al een OV-chipaccount?

    Wat je kunt zien:

    • waar en wanneer je hebt gereisd en of het in- en uitchecken goed is gegaan;
    • het saldo op je OV-chipkaart;
    • welke reisproducten en abonnementen op je kaart staan;
    • welke bestellingen klaar staan om op je kaart geladen te worden;
    • kaartinformatie, zoals tot wanneer je kaart geldig is en de status van je kaart.

    Wat je kunt regelen:

    • een overzicht van je reizen maken voor het declareren van reiskosten;
    • je OV-chipkaart blokkeren en vervangen als je 'm kwijt bent;
    • een nieuwe OV-chipkaart aanvragen als je kaart verlopen of stuk is;
    • je contactgegevens en je inloggegevens wijzigen;
    • automatisch opladen aanvragen, wijzigen of stopzetten.

    Wil je meer weten of vind je het lastig om een account aan te maken? Steffie legt je stap voor stap op een makkelijke manier uit wat je allemaal met een account kunt doen en hoe je er één aanmaakt.

      Veelgestelde vragen over het aanmaken van een account en over inloggen