Nieuwsoverzicht

Translink in de media 22-aug-2017

In de Volkskrant van 21 augustus 2017 staat een artikel over het verstrekken van reisgegevens door Translink aan DUO. > Lees meer.

Aantal online diensten niet beschikbaar vanwege onderhoud 15-aug-2017

Vanwege onderhoud is een aantal online diensten niet beschikbaar tussen zaterdagavond 19 augustus 21.00 uur en zondagochtend 20 augustus 10.00 uur.

We zijn onderweg met OV-chip mobiel 24-jul-2017

Bij de start van OV-chip mobiel op 22 mei hebben we geconstateerd dat het aanmeldproces nog niet goed verliep. Met name een aantal van onze reizigers met een KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom abonnement konden het aanmeldproces voor OV-chip mobiel niet volledig doorlopen. Dat was destijds reden om het aanmeldproces voor abonnementhouders van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom tijdelijk dicht te zetten.

Bellen naar klantenservice goedkoper 26-jun-2017

Vanaf zaterdag 1 juli rekenen wij geen extra kosten meer voor bellen naar onze klantenservice. Je betaalt niet langer € 0,50 per gesprek, maar alleen nog je gebruikelijke belkosten. > Lees meer

Reizen met je mobiel 26-mei-2017

Maximaal 10.000 mensen kunnen er nu voor kiezen om te reizen in het openbaar vervoer met OV-chip mobiel. Met OV-chip mobiel check je in en uit met je smartphone bij alle OV-bedrijven in Nederland. > Lees meer

Is OV-chip mobiel iets voor jou? 26-mei-2017

Wat leuk dat je als een van de eerste OV-reizigers van Nederland OV-chip mobiel wilt gaan gebruiken. Daarmee kun je in- en uitchecken met je smartphone bij alle OV-bedrijven en heb je je OV-chipkaart niet meer nodig. We gaan de komende periode stap voor stap OV-chip mobiel toegankelijk maken voor iedereen. > Lees meer

Uitcheck Gemist bruikbaar voor alle reizigers 18-mei-2017

Iedereen die met het openbaar vervoer reist, kan voortaan snel en gemakkelijk via www.uitcheckgemist.nl geld van een gemiste check-uit terugvragen. Ook NS is nu aangesloten op deze website. > Lees meer.

Mailactie over Saldo retour 16-mei-2017

Heb je een verlopen persoonlijke OV-chipkaart? Dan kun je tussen dinsdag 16 mei en eind november van ons een e-mail krijgen. Hierin informeren we je hoe je het saldo van je verlopen kaart kunt terugkrijgen. > Lees meer.

Nepmails met winactie 4-mei-2017

We hebben vernomen dat er uit naam van de OV-chipkaart e-mails worden verstuurd waarin wordt gevraagd deel te nemen aan een winactie. Deze e-mails komen niet van ons. Wij raden je dringend aan niet mee te doen en geen gegevens achter te laten. > Lees meer.

Je betaalt altijd voor je reis 29-mrt-2017

Wij willen dat reizigers vrij kunnen bewegen. Daarom kun je op je OV-chipkaart € 4 in de min staan. Zo kun je gewoon je reis maken als je eigenlijk net iets te weinig saldo hebt. Dat geld schieten we dan aan je voor.

OV-chipkaart scoort 8,1 in landelijk onderzoek 22-mrt-2017

De OV-chipkaart heeft het rapportcijfer 8,1 gekregen voor gebruiksgemak. Dit is een van de resultaten uit het onderzoek van de onafhankelijke kennisorganisatie CROW-KpVV. Lees meer.

Verkeerde conclusies in berichten media over Translink en OV-chipkaart 14-feb-2017

De berichtgeving in de media klopt niet. Translink heeft geen winstoogmerk. Wat we verdienen aan de OV-chipkaart wordt besteed aan de kosten die we maken voor de OV-chipkaart en de dienstverlening voor de reizigers. Translink verdient dus niet aan de OV-chipkaart.

Nieuw menu ook geschikt voor mobiel 9-feb-2017

Bezoek je deze website met je smartphone? Dan vind je vanaf 17 februari een stuk makkelijker je weg. We hebben namelijk de navigatie van de website vernieuwd. Lees meer.

Verlopen OV-chipkaart? Vraag je saldo terug! 27-jan-2017

Na vijf jaar verloopt een OV-chipkaart en kun je er niet meer mee reizen. Heb je een oude kaart waar nog saldo op staat? Je kunt je saldo gemakkelijk terugvragen. Als je een persoonlijke kaart hebt, kun je die meteen vernieuwen. > Lees meer.

Poortjes dicht op Utrecht CS vanaf eind maart 20-jan-2017

Vanaf eind maart zijn alle toegangspoortjes dicht op station Utrecht Centraal. Om het station op te komen, heb je dus een OV-chipkaart nodig. Ook als je even iemand wegbrengt of ophaalt, of iets wilt kopen in één van de winkels. NS doet steeds meer poortjes dicht. Lees meer...

Steffie legt de OV-chipkaart uit 5-dec-2016

Reizen met de OV-chipkaart vindt niet iedereen eenvoudig. Daarom legt Steffie op een makkelijke manier uit hoe je met de OV-chipkaart kunt reizen. Dat doet ze op de Steffie-website. Ze gebruikt daarbij teksten en tekeningen en ze laat bezoekers oefenen. Lees meer...

Dankzij jou verbeterd 9-nov-2016

We vinden het belangrijk te horen wat je van deze website vindt. Ook wanneer je niet tevreden bent. Wij zien het als een kans om de website en onze dienstverlening te verbeteren. En dat doen we continu. Lees meer over alle verbeteringen.

Reizigerspanel op 8 november 20-okt-2016

Help jij ons om de website te verbeteren? Meld je aan voor het reizigerspanel! Op 8 november komt het panel bijeen. Deze middag help jij ons aan waardevolle feedback, waarmee we de website nog beter maken. Schrijf je snel in!

Android OV-chipkaart app eenvoudiger in gebruik 10-okt-2016

Gebruik je de OV-chipkaart app? Dan hebben we goed nieuws. Want we hebben de app flink verbeterd en gemakkelijker in het gebruik gemaakt. Lees meer...
Promotieplaatje van OV-chipkaart app

Website Uitcheck Gemist voor nog meer reizigers bruikbaar 3-okt-2016

Steeds meer reizigers kunnen snel en gemakkelijk via de website Uitcheck Gemist hun geld van een gemiste check-uit terugvragen. Want sinds 3 oktober zijn ook EBS en Connexxion aangesloten op deze website. Ook NS doet binnenkort mee en dan zijn alle openbaarvervoerbedrijven aangesloten op www.uitcheckgemist.nl.

Reizigers geven de OV-chipkaart een hoger rapportcijfer 22-mrt-2016

Reizigers in het stads- en streekvervoer waarderen de OV-chipkaart steeds beter. Reizigers beoordelen het gebruiksgemak van de kaart met een 7,9. Dit is de hoogste score tot nu toe. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-Klantenbarometer 2015.

Kaart kwijt? Blokkeer je kaart eenvoudig online 5-feb-2016

Is je persoonlijke kaart gestolen of ben je je kaart kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Je kaart wordt dan geblokkeerd. Zo ben je beschermd tegen misbruik. Je doet dit eenvoudig via je OV-chipaccount. Je kunt je kaart laten blokkeren, vervangen of beëindigen en het saldo terugvragen. Een vervangende kaart kost € 11. Klik om direct te regelen.