Nieuwsoverzicht

Verkeerde conclusies in berichten media over Translink en OV-chipkaart 14-feb-2017

De berichtgeving in de media klopt niet. Translink heeft geen winstoogmerk. Wat we verdienen aan de OV-chipkaart wordt besteed aan de kosten die we maken voor de OV-chipkaart en de dienstverlening voor de reizigers. Translink verdient dus niet aan de OV-chipkaart.

Nieuw menu ook geschikt voor mobiel 9-feb-2017

Bezoek je deze website met je smartphone? Dan vind je vanaf 17 februari een stuk makkelijker je weg. We hebben namelijk de navigatie van de website vernieuwd. Lees meer.

Verlopen OV-chipkaart? Vraag je saldo terug! 27-jan-2017

Na vijf jaar verloopt een OV-chipkaart en kun je er niet meer mee reizen. Heb je een oude kaart waar nog saldo op staat? Je kunt je saldo gemakkelijk online terugvragen. Als je een persoonlijke kaart hebt, kun je die meteen vernieuwen. Lees meer.

Poortjes dicht op Utrecht CS vanaf eind maart 20-jan-2017

Vanaf eind maart zijn alle toegangspoortjes dicht op station Utrecht Centraal. Je kunt dan alleen nog met een OV-chipkaart het station op. NS doet steeds meer poortjes dicht. Zo kunnen reizigers wennen aan de nieuwe situatie en kunnen eventuele problemen nog worden opgelost. Om het station op te komen, heb je dus een OV-chipkaart nodig. Ook als je even iemand wegbrengt of ophaalt, of iets wilt kopen in één van de winkels. Lees meer...

Steffie legt de OV-chipkaart uit 5-dec-2016

Reizen met de OV-chipkaart vindt niet iedereen eenvoudig. Daarom legt Steffie op een makkelijke manier uit hoe je met de OV-chipkaart kunt reizen. Dat doet ze op de Steffie-website. Ze gebruikt daarbij teksten en tekeningen en ze laat bezoekers oefenen. Lees meer...
Sfeerfoto met tekst 'Tips & Tricks'

Dankzij jouw suggesties verbeterd 9-nov-2016

Wij vinden het belangrijk te horen wat je van deze website vindt. Ook wanneer je niet tevreden bent. Wij zien het als een kans om de website en onze dienstverlening te verbeteren. En dat doen wij continu. Lees meer over welke verbeteringen wij hebben doorgevoerd.

Reizigerspanel op 8 november 20-okt-2016

Help jij ons om de website te verbeteren? Meld je aan voor het reizigerspanel! Op 8 november komt het panel bijeen. Deze middag help jij ons aan waardevolle feedback, waarmee we de website nog beter maken. Schrijf je snel in!

Android OV-chipkaart app eenvoudiger in gebruik 10-okt-2016

Gebruik je de OV-chipkaart app? Dan hebben we goed nieuws. Want we hebben de app flink verbeterd en gemakkelijker in het gebruik gemaakt. Lees meer...
Promotieplaatje van OV-chipkaart app

Website Uitcheck Gemist voor nog meer reizigers bruikbaar 3-okt-2016

Steeds meer reizigers kunnen snel en gemakkelijk via de website Uitcheck Gemist hun geld van een gemiste check-uit terugvragen. Want sinds 3 oktober zijn ook EBS en Connexxion aangesloten op deze website. Ook NS doet binnenkort mee en dan zijn alle openbaarvervoerbedrijven aangesloten op www.uitcheckgemist.nl.

Reizigers geven de OV-chipkaart een hoger rapportcijfer 22-mrt-2016

Reizigers in het stads- en streekvervoer waarderen de OV-chipkaart steeds beter. Reizigers beoordelen het gebruiksgemak van de kaart met een 7,9. Dit is de hoogste score tot nu toe. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-Klantenbarometer 2015.

Kaart kwijt? Blokkeer je kaart eenvoudig online 5-feb-2016

Is je persoonlijke kaart gestolen of ben je je kaart kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Je kaart wordt dan geblokkeerd. Zo ben je beschermd tegen misbruik. Je doet dit eenvoudig via je Mijn OV-chipkaartaccount. Je kunt je kaart laten blokkeren, vervangen of beëindigen en het saldo terugvragen. Een vervangende kaart kost € 11. Klik om direct te regelen.