Contact

Veel van de vragen die onze klantenservice beantwoordt, zijn ook eenvoudig terug te vinden op deze website. Bekijk de top 3 vragen en vind het antwoord online.

  1. Ben je je OV-chipkaart kwijt? Dan kun je je kaart gemakkelijk en snel via je account blokkeren en vervangen.
  1. Verloopt je OV-chipkaart binnenkort? Als je kaart binnen zes weken verloopt, dan kun je een nieuwe kaart aanvragen of je oude kaart beëindigen.
  2. Hoe werkt reizen met de OV-chipkaart? Lees meer over reizen met de OV-chipkaart of kijk voor een uitleg op www.uitlegov-chipkaart.nl (nieuw venster)

Contact met Klantenservice OV-chipkaart

Klantenservice OV-chipkaart beantwoordt graag je vragen over de OV-chipkaart. Voor een vraag of klacht over een reisproduct (bijv. abonnement of dagkaart) of het gebruik van de OV-chipkaart in trein, bus, tram of metro kun je terecht bij je vervoerder.

Contactformulier


Stel je vraag, of geef je suggestie of klacht door via het online contactformulier.

Let op: het formulier kan niet worden gebruikt voor een verlies/diefstal-melding!

Telefoon


Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.


0900-0980 (gebruikelijke belkosten)

Twitter


Je kunt je vraag ook via Twitter stellen. Het webcareteam is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Meldpunt nepmails (phishing)

Het komt helaas weleens voor dat internetcriminelen de naam en het logo van de OV-chipkaart of van Translink misbruiken. Zij sturen dan e-mails waarmee ze persoonlijke gegevens van onze klanten proberen te verzamelen. Klik nooit op links en bijlagen van e-mails die je niet vertrouwt. Lees hier meer over phishingmails.


Wij stellen het op prijs als je de phishing e-mail (indien mogelijk als bijlage) doorstuurt naar valse-email@ov-chipkaart.nl. Gebruik dit e-mailadres niet wanneer je een vraag over je OV-chipkaart hebt. Vul dan het online contactformulier in, stuur ons een tweet of bel 0900-0980 (gebruikelijke belkosten).

Bellen vanuit het buitenland

Bel je vanuit België, Duitsland of Luxemburg? Gebruik dan onderstaande telefoonnummers. Dit zijn vaste nummers. Je betaalt hiervoor het lokale tarief dat in het land geldt. Het is niet mogelijk om vanuit andere landen te bellen.

Goed om te weten: de telefoonnummers kloppen zoals vermeld. Je hoeft de landcode niet te vervangen voor +31.

België +32 2 808 1524

Duitsland +49 30 3 080 8170

Luxemburg +35 22 786 0019

Postadres

Je hebt het snelst antwoord op je vraag als je belt of het contactformulier gebruikt. Heb je toch liever schriftelijk contact, gebruik dan het onderstaande adres.

Klantenservice OV-chipkaart

Postbus 365

3800 AJ Amersfoort

Op een schaal van 1 tot 9 waarderen reizigers onze klantenservice met een 7,7

Klachtenprocedure Klantenservice OV-chipkaart

Klantenservice OV-chipkaart wil graag dat je tevreden bent over de dienstverlening en doet er alles aan om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Indien nodig, worden de dienstverlening en (interne) processen aangepast. Zie ook de klachtenprocedure klantenservice OV-chipkaart (pdf).