Contact

Kom je er zelf niet uit? Klantenservice OV-chipkaart beantwoordt graag je vragen over de OV-chipkaart.

* Bel je vanuit het buitenland? Dan kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Dit is afhankelijk van je provider en vanuit welk land je belt. Gebruik voor België, Duitsland of Luxemburg onderstaande telefoonnummers. Dit zijn vaste nummers. Je betaalt hiervoor het lokale tarief dat in het land geldt. Goed om te weten: de telefoonnummers kloppen zoals vermeld. Je hoeft de landcode niet te vervangen voor +31.

België +32 2 808 15 24

Duitsland +49 30 30 80 81 70

Luxemburg +35 22 787 25 35

Meldpunt nepmails (phishing)

Het komt helaas weleens voor dat internetcriminelen de naam en het logo van de OV-chipkaart of van Translink misbruiken. Zij sturen dan e-mails waarmee ze persoonlijke gegevens van onze klanten proberen te verzamelen. Klik nooit op links en bijlagen van e-mails die je niet vertrouwt. Lees hier meer over phishingmails.

Wij stellen het op prijs als je de phishing e-mail (indien mogelijk als bijlage) doorstuurt naar valse-email@ov-chipkaart.nl. Gebruik dit e-mailadres niet wanneer je een vraag over je OV-chipkaart hebt. We zullen je vraag niet beantwoorden.

Postadres

Je hebt het snelst antwoord op je vraag als je belt of het contactformulier gebruikt. Heb je toch liever schriftelijk contact, gebruik dan het onderstaande adres.

Klantenservice OV-chipkaart

Postbus 365

3800 AJ Amersfoort

Op een schaal van 1 tot 9 waarderen reizigers onze klantenservice met een 7,8

Klachtenprocedure Klantenservice OV-chipkaart

Klantenservice OV-chipkaart wil graag dat je tevreden bent over de dienstverlening en doet er alles aan om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Indien nodig, worden de dienstverlening en (interne) processen aangepast. Zie ook de klachtenprocedure klantenservice OV-chipkaart (pdf).