Saldo terug van actieve kaart

Saldo van een anonieme of persoonlijke kaart die nog niet verlopen is, kun je terugvragen bij de balie van een vervoerder. Je kunt ook een formulier gebruiken, maar dan moet je de kaart opsturen en kun je 'm later dus niet meer gebruiken.

Terugvragen bij balie

Wil je je kaart later nog gebruiken? Vraag je saldo dan terug bij een balie.

Goed om te weten:

  • Dit kan alleen als het saldo lager is dan € 30
  • Je betaalt € 1 administratiekosten
  • Als je gebruikmaakt van automatisch opladen, dan moet je dit eerst stopzetten Lees hoe je automatisch opladen stopzet.
  • De baliemedewerker vraagt om je legitimatie

Vind een balie bij jou in de buurt.

Staat er meer dan € 30 op je kaart? Dan kun je je saldo alleen terugvragen met een formulier.

Terugvragen via formulier

Persoonlijke kaart


  • Vul online het formulier in.
  • Print het uit en stuur het met de kaart op.
  • Je saldo staat binnen 15 dagen op je rekening.

Anonieme kaart


  • Print het formulier uit.
  • Vul het in en stuur het met de kaart op.
  • Je saldo staat binnen 15 dagen op je rekening.