Vergeten in of uit te checken

Heb je niet in- of uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of omdat je het vergeten hebt te doen? Dan heb je mogelijk te veel betaald. Je kunt te veel betaald bedrag terugvragen bij je vervoerder.

Online saldo terugvragen

Ga naar www.uitcheckgemist.nl (nieuw venster). Op deze website vraag je in drie simpele stappen je saldo terug.

Bekijk het filmpje over het terugvragen van te veel betaald saldo (nieuw venster)

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan enige tijd duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie of in de app al dat je een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden. In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 14 dagen na je gemiste check-uit terugvragen. In uitzonderlijke gevallen duurt het langer, maar je ontvangt het bedrag uiterlijk binnen 62 dagen.