x
OV-chipkaart.nl maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden en we gebruiken functionele cookies om jouw voorkeuren op te slaan. Bovendien plaatsen wij cookies van derde partijen om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze willen we plaatsen om ervoor te zorgen dat je relevante OV-chipkaart advertenties op andere websites te zien krijgt. Jouw internetgedrag kan door deze derden gevolgd worden.

Door op 'Zelf instellen' te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op 'Accepteren en doorgaan' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

x
Details tonen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Je kunt je toestemming op elk moment wijzigen of intrekken door je cookies te verwijderen in je browser. In onze cookieverklaring vind je meer informatie.

Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur.

Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen.

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.

Vergeten in of uit te checken

Heb je niet in- of uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of omdat je het vergeten hebt te doen? Dan heb je mogelijk te veel betaald. Je kunt te veel betaald saldo terugvragen bij je vervoerder.

Online saldo terugvragen

Op www.uitcheckgemist.nl vraag je in drie simpele stappen je saldo terug.

Bekijk ook het filmpje over het terugvragen van je saldo (nieuw venster)

Uitcheck Gemist Alert
Meld je aan en ontvang voortaan een e-mail als je saldo kunt terugvragen na een gemiste check-in of check-uit. Handig, want dan hoef je niet meer zelf te kijken of je je geld al kunt terugvragen!

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan even duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie al dat je een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden. In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 15 dagen na je gemiste check-uit terugvragen.