Vergeten in of uit te checken

Heb je niet in- of uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of omdat je het vergeten hebt te doen? Dan heb je mogelijk te veel betaald. Je kunt te veel betaald saldo terugvragen bij je vervoerder.

Online saldo terugvragen

Op www.uitcheckgemist.nl vraag je in drie simpele stappen je saldo terug.

Bekijk ook het filmpje over het terugvragen van je saldo (nieuw venster)

Uitcheck Gemist Alert

Wil je voortaan een e-mail ontvangen als je saldo kunt terugvragen van een gemiste check-uit? Meld je dan aan voor Uitcheck Gemist Alerts via www.uitcheckgemist.nl.

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan even duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie of in de app al dat je een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden. In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 14 dagen na je gemiste check-uit terugvragen. In uitzonderlijke gevallen duurt het langer, maar uiterlijk binnen 62 dagen.