Vergeten in of uit te checken

Heb je niet in- of uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of omdat je het vergeten hebt te doen? Dan heb je te veel betaald. Je kunt te veel betaald bedrag terugvragen bij je vervoerder.

Online saldo terugvragen

Heb je een check-in of check-uit gemist bij NS? Vraag het te veel betaalde bedrag dan terug via dit formulier (nieuw venster).

Heb je gereisd met een andere vervoerder? Vraag je saldo dan terug op www.uitcheckgemist.nl (nieuw venster).

Bekijk in het filmpje hoe je in drie simpele stappen het te veel betaalde bedrag terugvraagt. (nieuw venster)

Gemiste check-uit niet zichtbaar?

Het kan enige tijd duren voordat je het te veel betaalde saldo op www.uitcheckgemist.nl kunt terugvragen. Ook al zie je in je OV-reishistorie of in de app al dat je een check-uit gemist hebt. Dit komt doordat ons systeem tijd nodig heeft om vast te stellen of voor de betreffende rit een claim ingediend mag worden. In de meeste gevallen kun je je saldo binnen 14 dagen na je gemiste check-uit terugvragen. In uitzonderlijke gevallen duurt het langer, maar je ontvangt het bedrag uiterlijk binnen 62 dagen.