Mijn saldo is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Er staat automatisch opladen op je OV-chipkaart. Wij hebben het oplaadbedrag niet kunnen afschrijven van je rekening. Er volgt geen tweede incassopoging. Je hebt een e-mail of brief ontvangen over deze mislukte incasso('s). Wij hebben nog geen betaling van je ontvangen. Om te voorkomen dat je schuld verder oploopt, wordt het saldo op je kaart geblokkeerd. Dit gebeurt in de volgende twee gevallen:

1. Het bedrag van de mislukte incasso’s is hoger dan € 60,00. Je ontvangt hierover een brief van Administratie OV-chipkaart.

2. Wij hebben het bedrag van de mislukte incasso('s) nog niet van je ontvangen. Wij hebben het verschuldigde bedrag uit handen gegeven aan Intrum Justitia. Je ontvangt hierover een brief van Intrum Justitia.

Deblokkeren saldo

In de brief die je hebt ontvangen van Administratie OV-chipkaart/Intrum Justitia staat naar welk rekeningnummer je het bedrag kunt overmaken. Als zij dit bedrag van je hebben ontvangen, kun je binnen uiterlijk drie werkdagen je saldo deblokkeren. Dit doe je bij een ophaalautomaat. Stop je OV-chipkaart in de pasinvoer en kies ‘Ophalen bestellingen’. Volg de instructies en wacht tot het saldo is gedeblokkeerd. Neem je OV-chipkaart uit de automaat. 

Vind een ophaalautomaat bij je in de buurt. Op de pagina Kaartinformatie kun je zien of de deblokkering van je saldo klaar staat.

Vragen?

Heb je vragen over het bedrag dat je moet betalen? Bel met Administratie OV-chipkaart op 0900-681 2447 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Als je schuld is overgedragen aan het incassobureau kunnen wij je vragen niet meer beantwoorden. Je kunt dan contact opnemen met Intrum Justitia via 088-020 1700 (lokaal tarief), te bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.