Heb je een abonnement bij Vodafone?

Klik hier om gelijk aan de slag te gaan met aanmelden voor OV-chip mobiel.

Heb je een abonnement bij KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom?

Dan kun je je helaas tijdelijk niet aanmelden voor OV-chip mobiel. We werken hard aan een oplossing. Je kunt wel jouw gegevens achterlaten. Als het aanmelden weer mogelijk is, krijg je van ons een bericht. Bedankt voor je geduld. Klik hier om te registreren.

Waar staan we nu met OV-chip mobiel?

Ruim 4.700 mensen hebben zich inmiddels succesvol aangemeld voor OV-chip mobiel. De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt om het aanmeldproces voor klanten van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom stabieler, sneller en gebruiksvriendelijker te maken. Op dit moment zijn we de vorderingen aan het testen met een groep geïnteresseerde reizigers. Lees meer>>

Is OV-chip mobiel iets voor jou?

Heb jij een Android-smartphone en een abonnement bij Vodafone, KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom? Dan hebben we voor jou OV-chip mobiel, de nieuwe manier van reizen in het openbaar vervoer. Met OV-chip mobiel check je in en uit met je smartphone bij alle OV-bedrijven. Ben jij één van de 10.000 mensen die als eerste hiermee start? Leuk dat je meedoet. We horen graag je tips en suggesties, zodat we het systeem verder kunnen verbeteren. En omdat het systeem nog helemaal nieuw is, kun je nu nog wat beperkingen ervaren. Het is nodig dat je eerst de wallet installeert en daarna de OV-chip mobiel app. Zorg dat de OV-chip mobiel app actief blijft, zodat we de OV-chipkaart naar je telefoon kunnen sturen. Het installeren duurt in totaal ongeveer een kwartier. Daarna kun je reizen met je smartphone. Lees verder>>

    Als eerste reizen met OV-chip mobiel?

    OV-chip mobiel is een nieuwe manier van reizen, die nu nog voor maximaal 10.000 mensen beschikbaar is en nog volop in ontwikkeling is. Zo kun je op dit moment alleen op saldo vol tarief reizen. Nog niet met een abonnement dus. Om toch altijd voldoende saldo te hebben, bieden we je nu standaard automatisch opladen aan. Het oplaadbedrag kies je natuurlijk zelf. Nu is OV-chip mobiel nog gratis*, maar in de toekomst brengen we jaarlijks een klein bedrag in rekening. Voor we dat doen, krijg je uiteraard bericht. Op dat moment kun je beslissen of je OV-chip mobiel blijft gebruiken.

    * Je betaalt alleen € 0,01 van je IBAN voor automatisch opladen.

    Daarom wil je OV-chip mobiel

    • Je hebt je vervoerbewijs altijd bij de hand: je checkt in met je smartphone.
    • Je ziet in de OV-chip mobiel-app of je in- of uitgecheckt bent.
    • Je ziet in de OV-chip mobiel-app wat je actuele saldo is.
    • Je kunt achteraf makkelijk en snel een overzicht van je gemaakte reizen inzien.
    • Je vergeet wel eens uit te checken. Met OV-chip mobiel krijg je een herinnering.
    Start installatie voor Vodafone klanten

    Heb je een Android-smartphone en een abonnement bij Vodafone? Klik verder om te checken of je smartphone geschikt is voor OV-chip mobiel.

    Start installatie voor KPN, Simyo, Telfort of Yes Telecom
    We werken momenteel aan de verbetering van de dienstverlening rond de aanmelding. Daarom vragen we je nog even te wachten met aanmelden voor OV-chip mobiel. Je kunt je wel alvast registreren als geïnteresseerde. We nemen dan contact met je op. Bedankt voor je geduld.

    Klantenservice OV-chip mobiel 0900-0981 (gebruikelijke belkosten)

    Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.