Waarom klopt het saldo soms niet?

Het kan voorkomen dat het weergegeven saldo op de website of in de app niet gelijk is aan het saldo op je kaart. Dit komt doordat de vervoerder waarmee je gereisd hebt de transacties nog niet heeft doorgestuurd.

Reis je met trein of metro? Dan zie je je actuele saldo binnen ongeveer 30 minuten.


Reis je met de bus of tram? Dan kan het zijn dat het langer duurt voordat je het actuele saldo ziet. Bussen en trams moeten namelijk eerst op hun standplaats terugkomen, pas dan kunnen de reistransacties naar ons door worden gestuurd. Dit kan tot 15 dagen duren.

Saldo gekocht bij een automaat
Heb je saldo bij een automaat gekocht en check je vervolgens de Saldochecker of de app dan komt het voor dat je nieuwe saldo daar nog niet zichtbaar is. Wil je zeker weten wat het saldo op je kaart is? Check een automaat op het station of loop langs bij een balie van een vervoerder. Het poortje of paaltje waar je in- of uitcheckt geeft ook je actuele saldo weer.