Mailactie over Saldo retour

Heb je een verlopen persoonlijke OV-chipkaart? Dan kun je tussen dinsdag 16 mei en eind november 2017 van ons een e-mail krijgen. Hierin informeren we je hoe je het saldo van je verlopen kaart kunt terugkrijgen. In de e-mail staat het kaartnummer en het exacte bedrag vermeld dat nog op je verlopen persoonlijke kaart staat.

Nepmails en echte mails van OV-chipkaart. Hoe zie je het verschil?

Zo controleer je of de mail van ons komt:

  • Controleer of het kaartnummer in de mail dezelfde is als op je verlopen persoonlijke OV-chipkaart.
  • Als er geen kaartnummer in de mail staat of als het niet het kaartnummer van jouw persoonlijke OV-chipkaart is, dan is de mail niet afkomstig van OV-chipkaart.
  • Als afzender van onze mail zie je dit: Klantenservice OV-chipkaart (NoReply) <no-reply@ov-chipkaart.nl>.
  • De linkjes die in onze mails genoemd worden, gaan naar pagina's van onze website: www.ov-chipkaart.nl. Let dus goed op de website waar je terechtkomt.
  • De enige pagina's van onze website waar wij je naar toe linken zijn: https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip.htm (hier kun je inloggen op je eigen OV-chipaccount dat je eerder hebt aangemaakt) en https://login.ov-chipkaart.nl/authenticationendpoint/register.do (als je nog geen account hebt, kun je die hier aanmaken).

Er worden soms nepmails verstuurd

De laatste tijd worden nepmails verstuurd uit naam van (de Klantenservice van) de OV-chipkaart. In de e-mails staat dat je kans maakt op gratis OV-chipkaarten of OV-jaarkaarten. Open deze mails niet en klik niet op de linkjes in de mail.

Hoe herken je de nepmails?

Wij kennen niet alle nepmails die uit naam van OV-chipkaart worden verstuurd. De mails die in elk geval nep zijn, zien er zo uit: