Kaart kwijt? Blokkeer je kaart eenvoudig online

Is je persoonlijke kaart gestolen of ben je je kaart kwijt? Meld dat zo snel mogelijk. Je kaart wordt dan geblokkeerd. Je doet dit eenvoudig via je OV-chipaccount. Je kunt je meteen een vervangende kaart aanvragen en je saldo terugvragen. Automatisch opladen en abonnementen zetten wij op je vervangende kaart. Een vervangende kaart kost € 11. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen.

Log in en blokkeer en vervang je oude kaart.

Wat gebeurt er nu?

1. Wij blokkeren je oude kaart;

2. Je vraagt een vervangende kaart aan. Deze kost € 11, je betaalt via iDEAL of je beëindigt de oude kaart en vraagt het saldo terug;

3. Wij zetten je abonnement en/of automatisch opladen op je vervangende kaart;

4. Wij storten het saldo van je oude kaart binnen 15 dagen op je bankrekening;

5. Binnen drie werkdagen ontvang je je vervangende kaart en kun je weer reizen.

Tip: vraag je vervoerder hoe je kunt reizen totdat je de vervangende kaart ontvangt. Studenten kunnen via www.studentenreisproduct.nl (nieuw venster) het tijdelijk studentenreisproduct aanvragen. Je kunt dan binnen een uur weer reizen.

Oude kaart geblokkeerd

Meld je kaart zo snel mogelijk verloren of gestolen. Vanaf de volgende dag is je kaart geblokkeerd en ben je beschermd tegen misbruik. Goed om te weten: een geblokkeerde kaart kan niet meer gedeblokkeerd worden!

Abonnement op vervangende kaart

Stond er een abonnement op je oude kaart? Dan staat dit abonnement ook op de nieuwe kaart en kun je gewoon weer reizen, als het abonnement nog geldig is. Informeer bij je vervoerder hoe je kunt reizen totdat je de vervangende OV-chipkaart ontvangt.

Automatisch opladen op vervangende kaart

Stond er automatisch opladen op je oude kaart? Dan zetten wij automatisch opladen ook op de nieuwe kaart en kun je gewoon weer reizen.

Saldo teruggestort

Staat er saldo op je oude kaart? Dan ontvang je dit bedrag binnen 15 dagen op je bankrekening. Je betaalt geen administratiekosten.

Welk risico loop je?

Het risico dat je loopt is beperkt. Tot je kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van je kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan zijn ongeveer € 70.

Kaart kwijt melden via Klantenservice OV-chipkaart

Heb je geen account? Je kunt ook bellen met Klantenservice OV-chipkaart op 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Hou je bankrekeningnummer bij de hand voor je saldoteruggave en voor de betaling van je vervangende kaart. Een vervangende kaart kost € 11. Je geeft hiervoor een telefonische machtiging af.