Dankzij jou verbeterd

Wij vinden het belangrijk te horen wat je van www.ov-chipkaart.nl vindt. Ook wanneer je niet tevreden bent. Wij zien het als een kans om de website en onze dienstverlening te verbeteren. En dat doen wij continu. Hieronder lees je welke verbeteringen wij dankzij jouw suggesties hebben doorgevoerd.

3 augustus: meldingen over je kaarten in je account

Na vijf jaar verloopt je OV-chipkaart. Soms kom je daar pas achter als het al zover is. Dat is vervelend als je net wilt gaan reizen. En wat moet je dan precies doen? Vanaf nu attenderen we je in je account op kaarten die bijna verlopen of al verlopen zijn. We vertellen er ook bij hoe je een nieuwe kaart aanvraagt en hoe je het saldo van je oude kaart terugvraagt. Kijk of meldingen zijn voor jouw kaart(en)!

15 juni: Saldochecker

Veel bezoekers van deze website zijn op zoek naar het saldo van hun OV-chipkaart. Sinds vandaag is de website een tool rijker die je snel en gemakkelijk inzicht geeft in je saldo, zonder dat je hoeft in te loggen. Alleen het kaartnummer invullen, één klik op de knop en je saldo verschijnt. Probeer de Saldochecker eens uit!

24 maart: pagina 'Mijn OV-chip' vernieuwd

Uit jullie feedback bleek dat sommige reizigers in hun account niet goed kunnen vinden wat ze zoeken. Daarom hebben we de pagina waar je op uitkomt als je inlogt opnieuw ingericht. Vanuit één pagina regel je nu al je OV-chipkaartzaken. Bekijk de nieuwe pagina. Mis je nog iets? Laat weten wat je ervan vindt via de feedbackknop aan de rechterkant van de pagina.

23 maart: terugknop op declaratiepagina

Reizigers die regelmatig declaratieoverzichten maken vonden het onhandig dat zij vanuit de declaratiepagina niet terug konden naar de reishistorie. Daarom hebben we een terugknop toegevoegd. Nu kun je vanuit de declaratiepagina makkelijk weer terug naar je reishistorie om nog een declaratie te maken.

16 maart: in- en uitloggen is nu makkelijker

Er is nog meer van jullie feedback gebruikt voor verbetering van de website! In het nieuwe menu kon niet iedereen vinden hoe hij kon uitloggen op zijn OV-chipaccount. Daarom is de link ‘uitloggen’ nu veel duidelijker zichtbaar onder ‘Mijn OV-chip’. Ook kun je nu in het menu zien of je in- of uitgelogd bent. En het slotje dat achter sommige links in het menu staat, is nu een poppetje. Het poppetje geeft aan dat je moet inloggen voordat je die pagina kunt bezoeken. Dankzij deze drie verbeteringen is in- en uitloggen nu makkelijker.

23 februari: feedbackknop verplaatst

Er is de laatste tijd veel feedback binnengekomen op de website. Een deel van die feedback hebben we al verwerkt. Zo is de feedbackknop naar rechts verplaatst. Hij zit niet meer in de weg bij het navigeren. We zijn nu bezig om de knop ‘Mijn OV-chip’ duidelijker te maken, zodat inloggen en uitloggen via die knop makkelijker wordt.

23 februari: sneller saldo bestellen

Makkelijk en snel online saldo bestellen op je telefoon: een veelgehoorde reizigerswens. We hebben het proces daarom vereenvoudigd, waardoor je in minder stappen saldo kunt bestellen voor je OV-chipkaart. Probeer het eens uit!

17 februari: nieuw menu en nieuwe indeling website

Het menu en de indeling van de website zijn veranderd. Dat is je vast niet ontgaan. Het menu is nu goed zichtbaar op je smartphone. Zo kun je op de website makkelijker je weg vinden als je je mobieltje gebruikt. Hier lees je meer over de veranderingen.

2 februari: nieuwe dienst op www.ov-chipkaart.nl

We bieden een nieuwe dienst aan op www.ov-chipkaart.nl: Achteraf Betalen voor Consumenten (ABC). Met ABC betaal je achteraf voor je ritten bij de RET. Lees meer over ABC.

Lees ook wat wij eerder hebben verbeterd.

Klanttevredenheid

Om je steeds beter van dienst te zijn, meten wij continu de kwaliteit van onze service. Lees meer over de klanttevredenheid.