Kaart verloren of gestolen melden

Is uw persoonlijke OV-chipkaart gestolen of bent u de kaart kwijtgeraakt? Meld dat zo snel mogelijk. Vanaf de volgende dag is uw persoonlijke OV-chipkaart geblokkeerd en bent u beschermd tegen misbruik. U ontvangt binnen gemiddeld 3 werkdagen een vervangende OV-chipkaart.

Meld uw kaart verloren of gestolen via Mijn OV-chipkaart

Als u nog geen Mijn OV-chipkaartaccount heeft, meldt u het aan Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Houd uw Nederlandse bankrekeningnummer bij de hand voor uw saldoteruggave en voor de betaling van uw vervangende kaart.
Een vervangende kaart kost € 11. U geeft hiervoor een telefonische machtiging af.

Saldo teruggestort

Staat er meer dan € 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u dat bedrag op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.

Abonnement overgezet

Stond er een abonnement op uw oude kaart? Dan staat dit abonnement ook op de nieuwe kaart en kunt u gewoon weer reizen, als het abonnement nog geldig is. Informeer bij uw OV-bedrijf hoe u kunt reizen totdat u uw vervangende OV-chipkaart ontvangt. 

Welke schade kunt u oplopen?

De schade die u kunt oplopen is beperkt. Tot uw kaart geblokkeerd is, kan de ‘vinder’ van uw kaart vrijuit reizen. In het ergste geval is dat het maximale traject in Nederland dat binnen 24 uur mogelijk is met het openbaar vervoer. De kosten daarvan bedragen ongeveer € 70.