Formulieren en downloads

Op deze pagina staan de veel gebruikte formulieren en downloads voor de OV-chipkaart.

Formulieren persoonlijke kaart

Hieronder lees je welk formulier je waarvoor nodig hebt met een persoonlijke OV-chipkaart.

Persoonlijke OV-chipkaart Reden Formulier
Gegevens wijzigen Je bent verhuisd of je gegevens zijn gewijzigd. Je ontvangt geen nieuwe kaart. Wijziging persoonsgegevens voor een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Kaart doet het niet Ga langs een balie om te controleren of je kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is wat bij de balie opgelost kan worden. Is je kaart echt defect? Vraag een vervangende kaart aan met dit formulier. Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Verkeerde gegevens op kaart Er staan verkeerde persoonsgegevens op je kaart (naam, foto, geboortedatum of geslacht). Je wilt een vervangende (nieuwe) kaart. Je stuurt je oude kaart met het formulier op en vraagt je saldo terug. Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Automatisch opladen aanvragen (online) Je kunt automatisch opladen snel en makkelijk online aanvragen. Je hebt hiervoor een Mijn OV-chipkaartaccount nodig. Automatisch opladen online aanvragen
Automatisch opladen aanvragen (formulier) Je wilt automatisch opladen aanvragen met een formulier. Aanvraagformulier automatisch opladen (pdf)
Automatisch opladen wijzigen Je wilt een rekeningnummer of bedrag wijzigen van automatisch opladen of automatisch opladen stopzetten. Wijziging automatisch opladen op een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Kaart beëindigen Je wilt je persoonlijke kaart beëindigen. Je vult je gegevens online in en ontvangt een vooringevuld formulier per mail. Dit formulier print je uit en stuur je met de kaart op. Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (nieuw venster)
Kaart beëindigen overleden kaarthouder Je wilt een persoonlijke kaart van een overleden kaarthouder beëindigen. Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)
Kaart (bijna) niet meer geldig Je kaart is (bijna) niet meer geldig. Je kunt je kaart vernieuwen of beëindigen. (Bijna) verlopen kaart online vernieuwen of beëindigen en je saldo terugvragen
Kaart niet meer geldig Je kaart is niet meer geldig. Je kunt je kaart beëindigen. Verlopen kaart via formulier beëindigen en saldo terugvragen (nieuw venster)

Formulieren anonieme kaart

Hieronder lees je welk formulier je waarvoor nodig hebt met een anonieme OV-chipkaart.

Anonieme OV-chipkaart Reden Formulier
Kaart doet het niet Ga langs een balie om te controleren of je kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is wat bij de balie opgelost kan worden. Is je kaart echt defect? Stuur de kaart met het formulier op en vraag je saldo terug. Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart (pdf)
Kaart (bijna) niet meer geldig Je anonieme kaart is niet meer geldig. Je vult je gegevens online in en ontvangt een vooringevuld formulier per mail. Dit formulier print je uit en stuur je met de kaart op. Teruggave saldo verlopen anonieme OV-chipkaart (nieuw venster)
Kaart beëindigen Je anonieme kaart is nog geldig, maar je wilt je kaart beëindigen en saldo terugvragen. Stuur je kaart met het formulier op. Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart (pdf)

Privacy

Privacybeleid Trans Link Systems B.V. (pdf)

Zie ook de pagina Privacy voor uitgebreide informatie

Voorwaarden

Algemene Voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart (pdf)

Algemene Voorwaarden Automatisch Opladen (pdf)

Algemene Voorwaarden voor levering van betaalde informatiediensten (pdf)

Bestelvoorwaarden Trans Link Systems B.V. (pdf)

Zie ook de pagina Voorwaarden voor uitgebreide informatie

Klachtenprocedure

Klantenservice OV-chipkaart wil graag dat je tevreden bent over de dienstverlening en zal er alles aan doen om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Indien nodig, worden de dienstverlening en (interne) processen aangepast.

Download klachtenprocedure Klantenservice OV-chipkaart (pdf)