Beëindigen of vervangen

Verloopt je OV-chipkaart binnenkort? Vernieuw je OV-chip of vraag je saldo terug. Dat kan vanaf zes weken voordat je OV-chip verloopt. Heb je geen nieuwe kaart nodig? Dan kun je ook alleen het saldo van je kaart terugvragen. Tot een jaar na de verloopdatum kun je een nieuwe OV-chip aanvragen of je saldo terugvragen.

Wil je je OV-chip beëindigen? Hieronder lees je hoe je dat doet.

Vernieuwen

Je wilt een nieuwe kaart & je wilt het saldo van je oude kaart terug.


€ 7,50
  • Je hebt je vernieuwde kaart binnen drie werkdagen in huis
  • Je oude kaart is bruikbaar tot de einddatum die op de kaart staat
  • Het saldo van je oude kaart wordt binnen 15 dagen na de einddatum op je rekening gestort
  • Abonnementen en producten worden overgezet op je vernieuwde kaart.*

* Met uitzondering van NS-fietsabonnementen. Deze kun je zelf op je vernieuwde kaart zetten via de website van NS (nieuw venster).

Beëindigen

Je wilt alleen het saldo van je oude kaart terug


  • Je oude kaart is bruikbaar tot de einddatum die op de kaart staat
  • Het saldo van je oude kaart wordt binnen 15 dagen na de einddatum op je rekening gestort

Let op: Abonnementen worden niet automatisch beëindigd. Zet deze zelf stop bij je vervoerder.

Ben je je OV-chipkaart kwijt of is hij kapot?

Je kunt je kaart blokkeren en een vervangende kaart aanvragen via je Mijn OV-chip Account. Heb je geen nieuwe kaart nodig? Dan kun je ook alleen het saldo van je kaart terugvragen. .

Vervangen na verlies of diefstal

€ 11,00

Je wilt een nieuwe OV-chipkaart & je wilt het saldo van je oude kaart terug.


  • We blokkeren je oude kaart.
  • Je ontvangt je vervangende kaart binnen drie werkdagen.
  • We storten het saldo van je kaart binnen 30 dagen op je rekening.
  • We zetten je abonnementen en producten over op je vervangende kaart.

Ben je student? Je kunt het tijdelijk studentenreisproduct aanvragen, zie www.studentenreisproduct.nl.

Beëindigen na verlies of diefstal

Je wilt alleen het saldo van je oude OV-chip terug


  • We blokkeren je oude kaart.
  • We storten het saldo van je kaart binnen 30 dagen op je rekening.

Let op: Abonnementen worden niet automatisch beëindigd. Zet deze zelf stop bij je vervoerder.

Kapotte kaart vervangen

Je wilt een nieuwe kaart & je wil het saldo van je oude kaart terug.


€ 11,00
  • Let op: check eerst of je kaart echt kapot is.
  • Je hebt je vervangende kaart binnen drie werkdagen in huis.
  • Het saldo van je kaart wordt binnen 15 dagen op je rekening gestort.
  • Abonnementen en producten worden overgezet op je vervangende kaart.